خدمت‌رسانی تیم سیار اورژانس بهزیستی فارس به ۱۷ هزار و ۶۲۰ نفر در سال ۱۴۰۰/ برقراری بیش از ۱۵۱ هزار تماس باخط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی فارس

 اکرمی رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس و بابایی رئیس گروه بازرسی فارس از مراکز تحت نظارت بهزیستی فارس بازدید کردند.

 به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:
اکرمی، رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور بازرس کل استان فارس، ضمن تشکر بابت ترتیب دهی برنامه‌های بازدید توسط بهزیستی فارس  انجام این بازدیدها را در شناخت ظرفیت ها و توانمندی های بهزیستی فارس موثر دانست.
 محمدرضا هوشیار سرپرست بهزیستی فارس در بازدید بازرس کل استان فارس از اورژانس ۱۲۳ اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۹ هزار تماس باخط ۱۲۳ اورژانس بهزیستی فارس برقرار شده است و ۶۹۰۰ مورد تماس هم در سه ماهه اول ۱۴۰۱ داشته ایم.
 او با بیان اینکه:
 خط ۱۲۳ ،تیم سیار و خدمات مداخله در بحران سه قسمت اورژانس بهزیستی فارس هستند، افزود:
۱۷هزار و ۶۲۰ نفر در سال ۱۴۰۰ از خدمات تیم سیار اورژانس بهزیستی استفاده کرده‌اند و ۸۰۵۵ مورد پرونده مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی نیز تشکیل شده است.
 در دیدار از مرکز مشاوره رایگان خط ۱۴۸۰ نیز سرپرست بهزیستی فارس آمار تعداد تماس های موفق با صدای مشاور بهزیستی فارس در سال ۱۴۰۰ را بیش از ۱۵۱ هزار تماس عنوان کرد و افزود:
 ۴۴ هزار و ۹۳۰ مورد تماس از اسفندماه ۱۴۰۰ تا کنون با صدای مشاور برقرار شده است.
هوشیار گفت: مشاورین ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۴ شب پاسخگوی تماس های مردم در سراسر استان فارس هستند، بیشترین تماس ها و مشاورات در سال ۱۴۰۰ مربوط به  امور خانواده ،ازدواج، کودک و نوجوان بوده است.
 برنامه بازدید بازرس کل استان فارس از مراکز بهزیستی با بازدید از مرکز ماده ۱۶ بهزیستی فارس(مرکز نگهداری معتادان متجاهر) و یکی از مراکز اقامتی میان مدت ماده ۱۵(مراکز درمان اعتیادخودمعرف)  خاتمه یافت.
 سرپرست بهزیستی فارس عدم تناسب ظرفیت مرکز ماده ۱۶ با تعداد معتادان متجاهر پذیرش شده را از چالش‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: از ابتدای طرح جمع آوری معتادان متجاهر از تاریخ ۱۰/۱ /۱۴۰۰تعداد ۲۲۰۰ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شدند که از این تعداد ۱۳۳ نفر به شهرستان های بومی  ارجاع گردیده اند , ۴۵۰ نفر در حال حاضر در مرکز ماده ۱۶ نگهداری می شوند  و مابقی معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۵(مراکز خود معرف)  نگهداری می شوند.

هوشیار افزود : تعداد ۱۴ مرکز ماده ۱۵ در قالب تبصره  ۲ با بهزیستی جهت نگهداری معتادان متجاهر همکاری می کنند و مشکلات مالی  و تامین امنیت مراکز از مهمترین چالش های این مراکز است لذا باید همه دستگاه‌های متولی از لحظه جمع آوری معتادان متجاهر تا انتهای فرایند درمان با بهزیستی همکار باشند تا  فرآیند درمان به نتیجه برسد.

انتها/فاطمه رضایی

کد خبر 59029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد