حفظ منافع عالیه کودک از اولویت های بهزیستی است

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: حفظ منافع عالیه کودک از اولویت های بهزیستی است و بهزیستی با همکاری شرکای اجتماعی بسیاری دارد که تلاش مینمایند از بی توجهی و سهل انگاری، سورفتار، بهره کشی اقتصادی و... و. در مورد کودکان جلوگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی در نشست تخصصی مدیران و نمایندگان سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان که با حضور خیرین، گروههای جهادی، انجمن های دانشجویی، دانش آموزی و اساتید که به میزبانی بهزیستی برگزار شد، افزود: یکی از حقوق کودکان حق حضانت یا نگهداری آنان است که طبق قانون به عهده پدر و مادر گذاشته شده است درصورتی که والدین این حق را به خوبی ادا ننمایند با مداخله سازمان بهزیستی این کودکان در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.
سرپرست بهزیستی تاکید کرد: به دلیل حساسیت دوران کودکی در شکل گیری شخصیت فردی بهزیستی تلاش می کند در صورت بی سرپرستی طفل و یا بی توجهی و سهل انگاری به کودک یا ورود آسیب به سلامت اجتماعی، روانی، جسمی، اخلاقی و امنیتی کودک که موجب مداخله حمایت قانونی از طفل خواهد شد، حمایت لازم را انجام دهد.
وی مراقبت از کودکان بی‌سرپرست در خانه‌های شبانه‌روزی که زیرنظر سازمان بهزیستی فعالیت دارند، یکی از حمایت‌های این سازمان از ایتام عنوان کرد و گفت: در استان یک مرکز شیرخوارگاه وجود دارد که کودکان صفر تا سه سال در این مرکز نگهداری می‌شوند.
حسینی اضافه کرد: در مواردی که خانواده رفتار مناسب با کودک نداشته باشد و از او حمایت مالی و عاطفی مطلوبی نداشته باشند و یا فرزند در خانواده ناسازگاری داشته باشد با مداخله سازمان بهزیستی کودک در مراکز نگهداری کودک نگهداری می‌شود، اما در مواردی نیز شرایطی برای خانواده ایجاد می‌شود که مجبور به بازگرداندن کودک می‌شوند برای مثال زمانیکه یکی از والدین فوت کند و والد دیگر به تنهایی توان نگهداری از کودک را نداشته باشد که در این شرایط کودک  توسط بهزیستی پذیرفته می‌شود، اما متاسفانه فشار روانی سنگینی بر کودک وارد می‌شود.
وی اظهار کرد: کودکان آسیب پذیرترین گروه جامعه انسانی، نخستین کسانی هستند که در معرض هجوم مستقیم انواع ناگواری ها، فشارها و مشکلات ناشی از زندگی بزرگ ترها قرار می گیرند و آن را تحمل می کنند.
این مقام مسئول اضافه کرد: خوشبختانه در کشورهای مسلمان، به سبب وجود استحکام در بنیاد خانواده و گرایش های دینی و اعتقادی و آشنایی بیشتر با احکام اسلامی، وضعیت حقوقی کودکان جایگاه نسبی مناسب تری دارد.

کد خبر 58936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد