نشست کارگروه ویژه طرح حمایت و تاب آوری برگزار شد

نشست کارگروه ویژه طرح حمایت و تاب آوری در سکونت گاههای غیر رسمی در ستاد بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی، این نشست بریاست مدیر کل بهزیستی استان، معاون امور اجتماعی و رئیس اداره بهزیستی خرم آباد و همچنین نمایندگان ادارات فرمانداری خرم آباد، امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، معاونت اجتماعی ویشگیری از وقوع جرم دادگستری، شهرداری، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام (ره)، ورزش و جوانان، بنیاد احسان، راه و شهر سازی، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری، ارشاد، فنی و حرفه ای، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج سازندگی حضرت ابوالفضل در حوزه مدیریت بهزیستی برگزار شد.

 جلسه با موضوع ارائه گزارش دستگاههای عضو و بررسی راهکارهای گذراندن اوقات فراغت نوجوانان به شیوه های مطلوب در مناطق حاشیه ای آغاز بکار کرد.

 همایون عمودی زاده با اشاره به عوامل اجتماعی موثر بر اوقات فراغت گفت: سن و تحصیلات پدر و مادر  تاثیر قوی و معنا داری بر چگونگی پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دارد.
وی گفت: آگاهسازی جوانان نسبت به آسیب های اجتماعی از طریق رسانه ها و فضای مجازی و توزیع بروشور می تواند ما را در رسیدن به هدفمانکه همانا کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است یاری دهد.
عمودی زاده با بیان اینکه مهاجرت پدیده ای است که تاثیر و نفوذ قابل ملاحظه ای در ابعاد فرهنگی و زوایای اجتماعی است افزود؛ ین فرایند علاوه بر افزودن جمعیت
مهاجرت های بی رویه علاوه بر افزودن جمعیت کم در آمد، باعث تنوع فرهنگی شهری می شود که در بسیاری از مواقع شکل محرومیت شهری را به طور قابل ملاحظه ای بالا می برد.
وی با بیان اینکه کلان شهر ها و شهرهای صنعتی به علت وجود فرصت های شغلی از مقاصد مهم مهاجرین هستند گفت: با تعامل و هم افزایی که در بین ادارات و اعضای طرح تاب آوری وجود دارد می توانیم مانور بیشتری در مناطق حاشیه ای و آسیب خیز استان داشته باشیم و پاسخگوی نیازهای روانی، اجتماعی و فرهنگی باشیم.

کد خبر 58926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد