در رسانه| حمایت بهزیستی ایلام از خانواده‌های کودکان کار

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام از بازگشت به تحصیل ۱۱ کودک کار در سال گذشته خبر داد و گفت:توانمندسازی خانواده‌های این کودکان در برنامه‌های این اداره کل قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسین نورعلیوند با اشاره به حمایت این اداره کل از کودکان کار گفت: سال گذشته زمینه بازگشت به تحصیل ۱۱ کودک کار در ایلام فراهم شد.

وی افزود:کودکان کار به کودکان کارگری گفته می‌شود که در بیشتر اوقات از رفتن به مدرسه و تجربۀ دوران کودکی بی‎ بهره می‌شوند و سلامت روحی و جسمی آنها را تهدید می‌کند.

نورعلیوند با ذکر اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۲۱۰ کودک کار توسط این اداره کل ساماندهی شده اند، ادامه داد: از این تعداد ۴۶ نفر توانمند و ۲۶ نفر نیز که بالای ۱۸ سال داشته از مرکز ترخیص شده اند.

وی اضافه کرد: در جهت حمایت مالی از خانواده‌های کودکان کار سال گذشته ۱۶ خانواده کودکان کار با دریافت کمک بلاعوض از این اداره کل توانمندسازی شده و از کودکان کار نیز حمایت‌های تحصیلی، کمک‌های بلاعوض، برنامه‌های ورزشی، تفریحی و کلاس تقویتی درسی انجام گرفته است.

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام افزود: فقر، مشکلات اقتصادی، بدسرپرستی و بی سرپرستی عمده علت کار کودکان در این استان را تشکیل می‌دهد که بطور معمول بین پنج تا ۱۸ سال سن دارند.

وی با بیان اینکه که کودک خیابانی یک ناهنجاری اجتماعی است یادآور شد: این کودکان از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده شهر ایلام، ارجاع از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و یا خود معرف شناسایی شده اند.

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام، کودکان کار پس از شناسایی زیر پوشش خدمات تخصصی مددکاری، مشاوره ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاک، فعالیت‌های اردویی، ورزشی و فرهنگی قرار می‌گیرند.

کد خبر 58913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد