حلقه‌های مردمی برای حل مشکلات کودکان کار ضروری است

اولین همایش ملی حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب دیده و در معرض آسیب صبح دوشنبه در محل وزارت کشور برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در این میزگرد با بیان اینکه در کشور ما حس و عاطفه نسبت به کودکان جاری است، اظهار داشت: تلاقی دو واژه کودک و کار خروجی چندان خوشایندی ایجاد نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری مهر، سمانه زمانی با بیان اینکه حلقه مفقوده در حل بحران کودک کار نقش مردم است، افزود: حلقه‌های مردمی برای حل مشکلات کودکان کار ضروری است.

زمانی با اشاره به اینکه چاره‌ای جز این نداریم که مدیران بخشی از قدرتشان را به مردم بدهند، اظهار کرد: تجربه نشان داده که اقداماتی که به مردم واگذار شده به مراتب بهتر و کارآمدتر عمل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه بهزیستی نهاد پاسخگو در زمینه کودکان کار محسوب می‌شود، گفت: اگر بهزیستی در تعامل با دیگر نهادها و گروه‌های مردمی عمل نکند حتماً موفق به نخواهد بود. اگر همکاری بین بخشی شکل نگیرد؛ اگر همه کنار هم قرار نگیریم با کمال تأسف باید بگویم که هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

زمانی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی توانایی مطالبه گری از دیگر نهادها را ندارد، افزود: حدود ۸۲ درصد از کودکانی که زیر ۱۵ سال در حال فعالیت هستند؛ از کودکان اتباع هستند؛ برای اینکه بتوانیم منابع خود را به درستی تخصیص بدهیم باید حدود نقش و وظیفه ما در قبال کودکان کار اتباع مشخص شود.

کد خبر 58884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد