به امید خلق دنیای بهتر برای همه کودکان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در اکران اختصاصی فیلم کوتاه " ماه پشت ابر"  که همزمان با "روز جهانی مبارزه با کار کودکان" صورت گرفت ؛ از توانمند سازی خانواده های کودکان کار  با تخصیص اعتبارات کشوری خبر داد.

دکتر فرگل صحاف در آیین اکران این فیلم که با موضوع کودکان کار و خیابانی تولید شده است ؛ با بیان راه اندازی مرکز حمایتی -آموزشی کودک و خانواده از سال ۱۳۹۶ ابراز داشت : با توجه به تغییر ماهیت آسیبها و نحوه پذیرش و ساماندهی کودکان مرکز مذکور با هدف اصلی ارتقاء سلامت اجتماعی ، کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی کودکان خیابانی و توانمند سازی کودکان خیابانی و خانوده های آنان بوده شروع به کار کردند و کودک کار  به همراه خانواده می تواند از خدمات روزانه این مرکز برخوردار شود. 


وی از پیگیری مددکاران مرکز تا یکسال پس از پذیرش کودکان در مرکز به منظور جلوگیری از اشتغال مجدد کودکان در خیابان خبر داد و اظهار داشت : بعد از اتمام مدت و در صورت توانمند سازی خانواده در صورت درخواست کودک و خانواده ادامه حمایت همچنان میسر می باشد.


صحاف گفت : دادستان عمومی و انقلاب تبریز به دفعات به کلیه روسای محترم کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی حوزه قضایی شهرستان تبریز در خصوص عدم بکارگیری کودکان و اخذ تعهد از خانواده ها تاکید کرده اند و در صورت تکرار مجدد  اجازه اعلام جرم توسط بهزیستی داده شده است .

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی فعالیت های فرهنگی را در جهت آموزش کودکان و غنی سازی اوقات فراغت آنان و اجرای پویشهای همگانی  رااز این جمله دانست و افزود : علاوه بر این فعالیت ها ارائه خدمات مددکاری و روانشناسی خانواده های کودکان کار و خیابانی ، آگاهسازی در خصوص آسیب های احتمالی، رسیدگی به امور درمانی کودکان، توانمندسازی خانواده های کودکان خیابانی با بهره مندی از تسهیلات اشتغال و سایر کمکها را جزو برنامه های اصلی برشمرد.

کد خبر 58872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد