در حال حاضر 23مرکز نگهداری در سطح استان فعال است

دکترفریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران گفت : در حال حاضر متقاضیان فرزند خواندگی می توانند در سامانه ملی فرزند خواندگی ثبت نام کنند و در این سامانه فرآیند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکترفریبا بریمانی ، سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مانند سایر کودکان، حق یک زندگی مطلوب و آرام را دارند ، گفت : فرزند خواندگی یکی از راه های دولتی و قانونی است که به واسطه آن کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست می توانند یک زندگی بهتر را در کنار افراد متقاضی واجد الشرایط تجربه کنند.

وی با بیان اینکه ناباروری یکی از مهم ترین نگرانی های زوجین در شروع زندگی مشترک می باشد ، افزود : ناباروری به عنوان یک بحران فردی استرس زیادی را به زوج های نابارور وارد و سلامت روانی آنان را تهدید می کند.

سرپرست بهزیستی مازندران ادامه داد : زمانی که روش های پزشکی باروری روی فرد نابارور جواب ندهد فرزند خواندگی یکی از راه حل های پیش روی زوجین است که کودک را به عنوان فرزند خوانده از سازمان بهزیستی به سرپرستی قبول می کنند بنابراین می‌توان فرزندخواندگی را شیوه‌ مراقبت کودکان معرفی کرد که در آن رابطه والد- فرزندی به شیوه‌ای قانونی، عاطفی و اجتماعی بین افرادی برقرار می‌شود که هیچ رابطه‌ای به واسطه تولد با یکدیگر ندارند.

دکتر بریمانی به راه اندازی سامانه ملی فرزند خواندگی به آدرس http://adoption.behzisti.net اشاره کرد و گفت : در حال حاضر فرآیند ثبت درخواست، رسیدگی، ارجاع، معرفی کودک و پیگیری‌های متقاضیان به شکل الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرایط پذیرش کودکان برای فرزندخواندگی ، افزود : در حال حاضر کودکان و نوجوانانی زیر16سال که امکان شناخت پدر، مادر، جد پدری (پدر بزرگ ) برای آنها وجود نداشته باشد، هیچ کدام از پدر، مادر، جد پدری آنها زنده نباشند ، کودکان و نوجوانانی که سرپرستی آنها از سوی دادگاه به بهزیستی سپرده شده است و تا دو سال بعد از آن ، پدر و مادر و یا جد پدری آنان برای سرپرستی به بهزیستی مراجعه نکرده باشند و پدر، مادر، جد پدری هیچ کدام صلاحیت سرپرستی از کودک را نداشته باشند می توانند واگذار شوند.

سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر 23مرکز نگهداری در سطح استان فعال است ، گفت : حدود 204فرزند بد سرپرست وبی سرپرست در این مراکز نگهداری می شوند.

 وی افزود : از سال 1399 تا کنون 1420 متقاضی فرزندخواندگی در استان مازندران می باشد  که از این تعداد 85% متقاضیان بدون فرزند می باشند که با توجه به دستورالعمل تخصصی دفتر شبه خانواده در اولویت اول واگذاری قرار دارند و بیشترین گروه متقاضی فرزند خواندگی می باشند.

سرپرست بهزیستی مازندران ادامه داد : 4 درصد از متقاضیان زنان و دختران مجرد متقاضی فرزندخواندگی تشکیل می دهد که در اولویت دوم قرار دارند  و 11%نیز خانواده های دارای فرزند می باشند.

کد خبر 58848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد