ارائه مدل مناسب اشتغال زایی معلولان توسط پژوهشگر دانشگاه پیام نور

توسعه حرفه ای متقاضیان اشتغال با تکیه بر فرصت های هم راستا با مزیت نسبی استان صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان اردبیل، حامد رضایی در جلسه شورای پژوهش بهزیستی استان اردبیل گفت: بر اساس بررسی های کارشناسان و تأئید یافته های پژوهشی، حوزه فضای مجازی می تواند در اشتغال مددجویان موثر باشد.

رضایی خاطر نشان کرد: این حوزه به تنهایی قادر به تأمین کردن فرصت برای معلولان نبوده و لازمه ی آن، هم راستا بودن در دیگر فرصت های اشتغالزایی استان است.

در این جلسه، دکتر امیرعلی فرهنگ، عضو هیئت علمی رشته اقتصاد دانشگاه پیام نور  به ارائه طرح انجام شده در سال قبل با موضوع «بررسی و ارائه مدل مناسب اشتغال زایی معلولان براساس مزیت های بومی استان اردبیل» پرداخت.

وی ضمن اشاره به مزیت نسبی حوزه کشاورزی در استان اردبیل و قابلیت های معلولان متقاضی اشتغال بهزیستی، گفت: بر اساس این مدل، آمادگی معلولان در سامانه های ارتباطی و فضای مجازی  در همسو با مزیت نسبی استان، امکان مشارکت بیشتر آنان را فراهم خواهد ساخت.

فرهنگ افزود: برای یافتن فرصت های مجزای هر شهرستان، مطالعه ی مزیت های آن محدوده، بهره گیری از مراکز مشاوره تخصصی معلولان، همراهی سازمان های مردم نهاد و ایجاد اشتغال بر اساس شرایط ویژۀ هر گروه از متقاضیان شغلی لازم است.

کد خبر 58838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد