توانمندسازی کودکان کار و خیابان از اولویت‌های بهزیستی 

مدیر کل بهزیستی استان تهران با گرامیداشت ۲۲ خرداد روز جهانی منع کار کودکان و با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابان از عمده وظایف شانزده دستگاه اجرایی است، اظهار داشت: عزم جدی و نگاه جهادی به موضوع کودکان کار و خیابان می تواند این گره بزرگ بسیاری از شهرها را باز کرده و طعم شیرین زندگی را به کودکان بازگرداند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایلنا، سمانه زمانی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از شکل گیری کودکان کار حاصل بی سوادی و بی توجهی خانواده ها، طرد اجتماعی و محرومیت آنها از بسیاری از حقوق مدنی و آموزش ها است، بیان کرد: آموختن مهارت های زندگی موجب شده که کودکان کار از عهده حل ساده ترین مسائل پیرامون زندگی خود برنیامده و با کوچکترین اتفاقات درگیر خشونت هایی می شوند که جامعه نمی تواند به آنها پاسخی کامل ارائه کند.

زمانی ادامه داد: از دست رفتن فرصت کودکی بزرگترین ظلم و غم انگیزترین اتفاقی است که برای کودکان کار و خیابان رخ می‌دهد، کودکانی که بازی آنها پشت چراغ قرمز و دویدن آنها میان خودروها و اطراف کوه ها رقم می خورد.

این مسئول افزود: حضور این کودکان در محیط های ناسالم و انجام کارهای آسیب‌زا مشکلاتی را برای آنها به همراه دارد که متاسفانه این کودکان و افراد و باندهایی که آنها را به کار می گیرند، برای درمان آنها نیز پیگیری لازم را انجام نمی دهند.

زمانی می افزاید: بهزیستی در راستای تکالیف و وظایف قانونی خود فعالیت های بسیاری را در حوزه ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار و خیابان در دستور کار دارد و انجام می دهند که در رأس آنها حفظ هویت کودکانه و رعایت الزامات این سن و سال است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه توانمندسازی کودکان کار و خیابان از اولویت‌های بهزیستی است، تصریح کرد: در صورت به میدان آمدن همه دستگاه های مجری دخیل در این موضوع، می توان شاهد اتفاقات خوشایند و حفظ حریم خانواده ها و برقراری آرامش در معابر عمومی از حیث نبود کودکان کار و خیابان شویم.

کد خبر 58815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد