حمایت بهزیستی ایلام از خانواده های کودکان کار

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام با اشاره به حمایت این اداره کل از کودکان کار گفت: توانمندسازی خانواده های این کودکان در برنامه های این اداره کل قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، حسین نورعلیوند روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی منع کار کودکان با اعلام این مطلب افزود: در این زمینه این اداره کل با پرداخت کمک بلاعوض به این خانواده ها سعی در توانمندسازی به منظور جلوگیری از کار کودکان آنها دارد.

وی با ذکر اینکه از سال ۹۵ تاکنون ۲۱۰ کودک کار توسط این اداره کل ساماندهی شده اند، ادامه داد: از این تعداد ۴۶ نفر توانمند و ۲۶ نفر نیز که بالای ۱۸ سال داشته از مرکز ترخیص شده اند.

به گفته وی، در جهت حمایت مالی از خانواده های کودکان کار سال گذشته ۱۶ خانواده کودکان کار با دریافت کمک بلاعوض از این اداره کل توانمندسازی شده و از کودکان کار نیز حمایتهای تحصیلی، کمکهای بلاعوض، برنامه های ورزشی، تفریحی و کلاس تقویتی درسی انجام گرفته است.

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه پارسال زمینه بازگشت به تحصیل ۱۱ کودک کار فراهم شده افزود: فقر، مشکلات اقتصادی، بدسرپرستی و بی سرپرستی عمده علت کار کودکان در این استان را تشکیل می دهد که بطور معمول بین پنج تا ۱۸سال سن دارند.

وی یادآور شد:  این کودکان از طریق مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده شهر ایلام، ارجاع از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و یا خودمعرف شناسایی شده اند.

به گفته سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام، کودکان کار پس از شناسایی زیر پوشش خدمات تخصصی مددکاری، مشاوره ای، تحصیلی، تامین معیشت، پوشاک، فعالیت های اردویی، ورزشی و فرهنگی قرار می گیرند.

کد خبر 58814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد