برنامه ریزی برای راه اندازی پردیس سه گانه برای افراد دارای معلولیت/ تفاهم نامه همکاری سازمان بهزیستی با دانشگاه علوم توانبخشی به زودی امضا می شود

جلسه مشترک رئیس و معاونین سازمان بهزیستی با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، بعد از ظهر روز یکشنبه ۲۲ خرداد ماه جاری در ساختمان ستاد بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، رئیس سازمان بهزیستی کشور در این جلسه با تأکید بر لزوم تعاملات و همکاری های بیشتر بین دو نهاد دانشگاه علوم توانبخشی و سازمان بهزیستی، گفت:هدف از ایجاد دانشگاه علوم بهزیستی در اوایل دهه ۷۰، تربیت نیروی کارآزموده برای فعالیت در فضای بهزیستی بوده است که در دهه ۹۰ و به تشخیص مسئولان وقت، این دانشگاه از ساختار بهزیستی جدا شد، در صورتی که نیاز به ایجاد همسویی استراتژیک و آورده های مؤثر و مستمر برای خدمت رسانی به جامعه هدف داریم.

وی با اشاره به ساختار فاخر دانشگاه گفت:دانشگاه به عنوان تسهیلگر در ایجاد گفتمان و جریان سازی در حوزه توانبخشی و سلامت اجتماعی و همچنین ایجاد راهبردهای حرفه ای برای بهزیستی می تواند به ما کمک کند.

قادری همچنین به نیاز سازمان بهزیستی به ایجاد پژوهشکده ای به عنوان مرکز مطالعات استراتژیک بهزیستی اشاره کرد و گفت:به شدت در تکاپوی طراحی این مرکز هستیم و دانشگاه در این زمینه نیز می تواند یاری گر ما باشد.   

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توانایی های افراد دارای معلولیت در زمینه های مختلف علمی، ورزشی، هنری و... گفت:در زمینه استعداد یابی و نخبه یابی برای جامعه افراد دارای معلولیت، برنامه ای نداشته ایم در صورتی که توانمندی های معلولین در میادین مختلف علمی و ورزشی به خوبی مشهود است و بنابر این به تولید برنامه ای مانند عصر جدید نیازمندیم و از دانشگاه نیز می خواهیم تا در برنامه ریزی و طراحی این برنامه با ما همکاری کند. 

وی  به برنامه ریزی بهزیستی برای راه اندازی پردیس سه گانه ای برای کسب مهارت، گذران اوقات فراغت و کسب و کار برای افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت:در طراحی این پردیس نیز نیازمند همکاری دانشگاه هستیم.  
قادری؛ راهبرد نگاری، هم افزایی و تحول در حوزه توانبخشی، ایجاد فضای پاسخگویی به فرد دچار ضایعه نخاعی و موضوعات روانشناختی اعضای خانواده او، پروتکل نویسی برای گذران زندگی و اوقات فراغت فرد دارای معلولیت، ترسیم آینده با استفاده از سیستم های هوشمند دانش بنیان، روش های جدید و دانش روز در زمینه تیمار و مراقبت و تداخل بهنگام در فرصت طلایی آغاز معلولیت برای بازگشت به زندگی افراد، و... را از موضوعات دیگری دانست که در همکاری سازمان بهزیستی با دانشگاه علوم توانبخشی قابل طرح هستند و لازم است برای پیگیری این موارد، برنامه ای طراحی شود.  
گفتنی است در پایان جلسه مقرر شد تفاهم نامه ای برای پیگیری و انجام موارد مطرح شده، طراحی و تدوین شود و به امضای دو طرف برسد. 

کد خبر 58786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =