نشست هم اندیشی تخصیص اعتبارات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه

جلسه تخصیص اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی مددجویان بهزیستی استان با حضور دکتر فرحناز محمدی «مدیرکل بهزیستی استان ، مصطفی موشاخانی سرپرست دفتر هماهنگی و سرمایه گذاری استانداری و صفدر مظفری « معاون اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی کرمانشاه، نمایندگان بانکها و به صورت ویدئو کنفرانس با مدیران بهزیستی شهرستان ها در سالن اجتماعات فجر بهزیستی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه به نقل از گیتی آنلاین: فرحناز محمدی « مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه»، ضمن خیر مقدم به مدعوین، جلسه امروز را هماهنگی در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ عنوان کرد وافزود: یکی از نگرانی ها و دغدغه های بهزیستی استان در خصوص مددجویان تحت پوشش اشتغال این عزیزان است، که به این منظور از راه های مختلف توانمند سازی استفاده شده است.

محمدی با اشاره به اینکه دو سال است با پرداخت تسهیلات بانکی مستمری مددجویان قطع نمی شود، افزود: پرداخت تسهیلات بانکی می تواند بخشی از سرمایه کار و توانمند شدن خانواده های تحت پوشش بهزیستی باشد.

مدیر کل بهزیستی استان یکی از عمده مشکلات مددجویان را در خصوص استفاده از تسهیلات بانکی نداشتن ضامن و پرداخت نکردن باز پرداخت بموقع اقساط عنوان کرد وافزود: در این خصوص انتظار بیشتر از تأمل و همکاری بانکهای عامل و حمایت بیشتر مجموعه استانداری را داریم.

محمدی در خاتمه سخنانش از چهار برابر شدن تسهیلات برای مددجویان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: نیاز به همکاری بیشتر مسوولین داریم این تسهیلات به موقع جذب شود.


همچنین در ادامه صفدر مظفری « معاون اشتغال و مشارکت های مردمی بهزیستی کرمانشاه » از جذب ۱۷۱۰ نفر  در سال ۱۴۰۰ معرفی شده بانکها خبر داد، که آمار به تعداد ۲۴۶۸ طرح بر حسب سرانه بوده که از این تعداد ۱۹۰۰ نفر تخصیص شده، ۱۷۱۰ نفر معرفی و جذب شده اند و از ۹۰٪ تسهیلات بانکی بهره مند شده اند.

مظفری شهرستان هایی که سال گذشته بیشترین تسهیلات را جذب کرده اند« کرمانشاه، اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب» عنوان کرد و افزود: از ۱۲۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ جذب اعتبار در استان شده است.

به گفته مظفری، کل سهمیه بهزیستی برای سال جاری ۴۱۱ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان تخصیص داده شده که نسبت به سنوات گذشته چهار برابر ارتقاء مصوبات داشته ایم، این مصوبات در بانک ملی۱۶٪، بانک توسعه تعاون ۷٪، بانک تجارت، سپه و ملت هرکدام ۹٪، بانک کشاورزی ۱۰٪، بانک رفاه کارگران ۶٪، قرض الحسنه مهر۶٪،و اقتصاد نوین، سامان، سینا و رسالت هر کدام ۲٪ تخصیص داده شده است.

کد خبر 58754

خدمات الکترونیک پرکاربرد