مددجویان بهزیستی برای ثبت نام یک هفته فرصت دارند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مددجویان بهزیستی خراسان رضوی تا پایان خردادماه فرصت دارند در سامانه الکترونیکی معافیت از پرداخت هزینه انرژی مصرفی خانوار اقدام کنند.

به گفته مسعود فیروزی استفاده از آب، برق و گاز رایگان در صورتی میسر است که مددجویان، الگوی مصرفی تعیین شده از سوی وزارت نیرو و وزارت نفت را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه برای ثبت نام مددجویان، سامانه‌ای به نشانی Sam.behzisti.net طراحی شده گفت: مددجویان متقاضی نیازی به رفتن به دفاتر پیشخوان دولت را ندارند و می‌توانند مستقیما در این سامانه ثبت نام کنند.
وی یادآور شد: سامانه پیشخوان مجازی، به گونه‌ای طراحی شده که مددجویانی که سواد خواندن و نوشتن داشته باشند می‌توانند شخصا در این سامانه ثبت نام کنند و در صورت داشتن مشکل در ثبت نام یا نداشتن عضوی در خانواده که قادر به این کار باشد می‌توانند به کافی‌نت‌ها مراجعه نمایند.
بر اساس ابلاغ بودجه ۱۴۰۱ وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو مکلف شده‌اند تعرفه‌ها را به گونه‌ای اصلاح کنند که مددجویان بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف، بتوانند از انرژی به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

مددجویان بهزیستی برای ثبت نام یک هفته فرصت دارند

فیروزی تصریح کرد: ثبت نام در سامانه برای بهره‌مندی از انرژی رایگان، فقط خاص مستمری‌بگیران نیست و همه‌ی مددجویانی که در سامانه ارمغان بهزیستی پرونده ثبت شده دارند می‌توانند از این یارانه برخوردار شوند.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اطلاعات ورودی در این سامانه، در هر شهرستان باید توسط بهزیستی شهرستان تأیید و سپس به استان ارسال شود گفت: استان پس از بررسی نهایی و تطبیق ثبت‌نام‌کنندگان با پرونده‌های موجود مددجویان، نتیجه را به سازمان بهزیستی کشور ارسال می‌کند.
وی تأکید کرد: همچنین سامانه ticketing.behzisti.gov.ir از سوی سازمان بهزیستی برای پاسخگویی به سؤالات، ابهامات و مشکلات متقاضیان از طریق ارسال تیکت، طراحی شده و آماده‌ی دریافت تیکت‌های کاربران می‌باشد.
شایان ذکر است راهنمای استفاده از سامانه ثبت نام برای بهره‌مندی از هزینه انرژی رایگان در پورتال بهزیستی خراسان رضوی به نشانی http://behzisti-kh.ir در منوی قوانین، دستور العمل‌های عمومی قابل دسترسی می‌باشد.

کد خبر 58727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد