فیروزکوه| حمایت معیشتی، فرهنگی و روانی بهزیستی از خانواده زندانیان نیازمند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه از حمایت های بهزیستی در حوزه های معیشت و فرهنگ از خانواده زندانیان نیازمند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از رادیو گفتگو، علی اصغر عموزاده در این خصوص اظهار داشت: وقتی فردی دوران زندانی و مجازات خود را می گذراند، خانواده وی در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارد و متأسفانه غالب این خانواده ها از لحاظ مالی و معیشتی دچار مشکل هستند و در کنار آن از بعد روانی و فرهنگی نیز مشکل دارند و شرایط راحت تری را برای ارتکاب به جرم در آنها می‌توان دید که خود این باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.

عموزاده با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم بهزیستی حمایت های مادی و معنوی از این خانواده ها است، تصریح کرد: به این دلیل که خانواده از حالت عادی خود خارج شده است، بهزیستی به آنها برابر وظیفه و تکلیف قانونی، رسیدگی می نماید.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در همه دنیا دولت ها در حوزه حمایت از خانواده زندانیان وارد میدان شده و در ایران هم بهزیستی، کمیته امداد، انجمن حمایت از خانواده زندانیان و ارگان های اینچنینی وارد عرصه حمایت شده و در کنار خیران به این خانواده ها کمک می کنند.

وی با تشکر از خیران فیروزکوهی افزود: برابر تعاملات صورت‌گرفته با دادگستری شهرستان، بسته های معیشتی را در اختیار خانواده های زندانیان نیازمند قرار می دهیم که در هفت ماه اخیر این اقدام را مستمرا انجام داده ایم.

عموزاده تأکید کرد: با تشکیل پرونده برای این افراد در سامانه ارمغان بهزیستی امکان حمایت های دیگری را نیز به ویژه در حوزه های اشتغال، مسکن و... از آنها در دستور کار قرار داده ایم.

کد خبر 58725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد