جذب اعتبارات برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولین

مطالبات جامعه ی هدف بهزیستی استان یزد در دیدار با نماینده ی مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی از سوی سرپرست و معاونین بهزیستی این سازمان پیگیری شد.

سرپرست بهزیستی استان یزد در دیدار با دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: 29 هزار معلول با 37 هزار نوع معلولیت تحت پوشش بهزیستی در استان یزد هستند.

رضا ابهت بهزیستی را سازمانی خدماتی و مردم نهاد دانست که در در دو بخش حمایتی و پیشگیرانه خدمات می دهد و گفت: در بخش حمایتی خدمات بهزیستی شامل ایتام، معلولین و زنان سرپرست خانوار می شود.

وی خدمات پیشگیرانه ی بهزیستی را در دو فصل  پیشگیری اولیه و ثانویه ذکر کرد و اظهار داشت: پیشگیری اولیه در قالب آموزش به گروه های مختلف با موضوع پیشگیری از معلولیت ها، آسیب های اجتماعی و اعتیاد است و در پیشگیری ثانویه خدمات مشاوره ای و درمان ارائه می شود.

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی با بیان اینکه 29 هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی استان یزد هستند، گفت: از این تعداد 12 هزار نفر معلول جسمی حرکتی، 7 هزار نفر معلول ذهنی، 5 هزار و 500 نفر بینایی، 4 هزار و 500 نفر گفتاری، 4 هزار و 400 نفر معلول شنوایی و 3 هزار و 500 نفر هم معلول روانی هستند.

وی با اشاره به شدت و نوع معلولیت افراد تحت پوشش گفت: از 30 هزار نفر معلول تحت پوشش، 17 هزار نفر معلول شدید و خیلی شدید هستند.

صباغی نژاد، ماده 27 فصل 9 قانون حمایت از حقوق معلولان را یادآور شد و گفت: بر اساس این ماده قانونی دولت مکلّف است کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید و یا شدید فاقد شغل و درآمد را به میزان حداقل دستمزد سالانه تعیین و اعتبارات لازم را در قوانین بودجه سنواتی کشور منظور کند.

وی تعداد معلولین شدید و خیلی شدید استان یزد را 17 هزار نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد تقریباً 10 هزار نفر مشمول این ماده قانونی می شوند که گاهاً مستمری یک میلیون تومانی و کمتر می گیرند.

جذب اعتبارات برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولین و تنقیح برخی قوانین در راستای حمایت از معلولین، پایین بودن سطح حقوق کارکنان بهزیستی، افزایش آسیب های اجتماعی در استان و بیمه تکمیلی معلولین تحت پوشش از دیگر مباحث طرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 58671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد