در رسانه | 
سرپرست بهزیستی اردبیل خبر داد.
شناسایی و جذب ۹۰ درصد کودکان کار در اردبیل

اردبیل- سرپرست بهزیستی استان اردبیل گفت: ۹۰ درصد کودکان کار در مرحله شناسایی و جذب قرار گرفته و بازتوانی آنها مورد توجه است.

حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: فعالیت‌های بهزیستی در حوزه غربالگری رایگان اعم از غربالگری شنوایی، بینایی و ژنتیکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و سعی بر این است تا از تولد فرزندان با عیوب رایج جلوگیری شده و سلامت افراد در حوزه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پایگاه‌های بهزیستی در ارائه خدمات در بخش غربالگری شنوایی، بینایی و ژنتیک آمادگی دارند تا به صورت رایگان خدمات متنوعی را ارائه کنند.

سرپرست بهزیستی استان اردبیل گفت: در حوزه امور اجتماعی ۳۶ هزار و ۸۴۸ نفر تحت پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند که ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر شامل زنان سرپرست خانوار و کودکان کار و خیابانی هستند.

رضایی اصلی‌ترین دغدغه بهزیستی را توانمندسازی این افراد و گروه‌های آسیب‌دیده اعلام کرد و افزود: در بخش ساماندهی کودکان کار و خیابانی اقدامات مؤثری آغاز شده تا ما با همراهی اقشار مختلف جامعه، نهادها و دستگاه‌های دخیل بتوانیم از ورود کودکان به حوزه کار و خیابان‌گردی جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از مردم نیز انتظار داریم به دور از حرکت‌های احساسی با نگاه منطقی از کمک و خرید وسایل از این کودکان خیابانی پرهیز کرده و بهزیستی را در جمع‌آوری آنها از فضاهای شهری کمک کنند.

رضایی اضافه کرد: کودکان باید در این سن به تحصیل و تفریحات سالم بپردازند چرا که در ایام کودکی هیچ عقل سلیمی کارهای خارج از توان آنها را مورد پذیرش قرار نمی‌دهد و ما سعی کردیم با همکاری نهادهای مختلف به ویژه شهرداری، آموزش و پرورش، کمیته امداد، نیروی انتظامی و دستگاه قضا نسبت به شناسایی و جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی اقدام کنیم.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد این کودکان در مراحل اولیه شناسایی و جذب شدند و در صورت تکرار این عمل در مراکز بازپروری نگهداری شده و در مراحل بعد نیز برخورد قانونی با این کودکان و هنگام تحویل به خانواده‌هایشان انجام می‌شود.

رضایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: توانمندسازی خانواده‌های این کودکان مورد توجه بهزیستی و نهادهای دیگر قرار گرفته و در این زمینه همچنان اقدامات مؤثری نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت بهزیستی مربوط به حوزه معلولان و توانمندسازی این قشر بزرگ است که محیط زندگی را باید به تناسب فعالیت آنها مهیا کنیم.

رضایی گفت: در کنار مناسب‌سازی فضای شهری، پرداخت تسهیلات، تأمین مسکن و ایجاد اشتغال برای معلولان نیز مورد توجه است.

وی توسعه مراکز نگهداری سالمندان و بیماران روانی مزمن را در کنار اقدامات دیگر در حوزه توانبخشی یادآور شد و افزود: در حوزه مشارکت‌های مردمی و مؤسسات غیردولتی نیز صدور مجوز برای این مجموعه‌های مردمی با هدف ارائه خدمات در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.

رضایی به راه‌اندازی میز خدمت در بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته چهار هزار و ۷۵۰ مورد خدمات در این حوزه به جامعه هدف انجام شده و ما روزهای چهارشنبه در ملاقات‌های عمومی در خدمت این جامعه ارزشمند هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: صدور مجوز برای فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد بعد از استعلام و نظر مساعد کمیسیون انجام شده و ما سعی می‌کنیم بیشترین همراهی را با فعالان این حوزه انجام دهیم.

رضایی از افزایش پرداخت مستمری برای مددجویان بهزیستی خبر داد و اضافه کرد: پرداختی سازمان بهزیستی برای هر نفر ۴۲۰ هزار تومان، ۲ نفر ۶۰۰ هزار تومان، سه نفر ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفر یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و بالای پنج نفر نیز یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان تعریف شده است.

سرپرست بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در کنار این پرداختی‌ها، حق پرستاری و یارانه نیز برای مراکز توانبخشی پرداخت می‌شود و ارائه خدمات در این حوزه با مطلوبیت به انجام می‌رسد.

کد خبر 58625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد