اورژانس اجتماعی، ضرورت اجتناب‌ناپذیر زندگی امروز است

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی از اورژانس اجتماعی به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای زندگی امروز یاد کرد.

دکتر مسعود فیروزی که در نشست تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی شهرستان‌های خراسان رضوی صحبت می‌کرد گفت: کار اورژانس اجتماعی، تخصصی، حساس، ظریف، دشوار و پر استرس است.

وی با بیان اینکه اکنون با تغییر گسترده‌ی شرایط زندگی اجتماعی و همچنین فرو ریختن مرزهای جغرافیایی با قدرت رسانه‌ها، دنیا به شرایط جدیدی پا گذاشته است گفت: در شرایط بسیار پیچیده‌ای از نظر اجتماعی هستیم که نیاز هست در هر منطقه و شهری، جدا از فاکتورهای جمعیتی و منطقه‌ای، یک اورژانس اجتماعی دایر شود.

وی گفت: باید در ساختار این تشکیلات، تجدید نظر صورت گیرد که از نظر توان تخصصی، نیروی انسانی، دانش فنی و مجوزهای استخدامی، توانمندی لازم برای پاسخگویی به نیازهای جامعه ایجاد گردد.

دکتر فیروزی از تلاش مسؤولان سازمان بهزیستی کشور در تدوین و ارائه لایحه‌ی اورژانس اجتماعی با رویکرد جدید خبر داد.

اورژانس اجتماعی، ضرورت اجتناب‌ناپذیر زندگی امروز است

وی افزود: فوریت‌های اجتماعی به نیروی انسانی متخصص و کارآمد نیاز دارد که بتواند تمام هم و غم خود را صرف حل بحران‌های فردی و خانوادگی کند و این امر قطعا توسط مدیران ارشد سازمان بهزیستی دیده شده و انشاا ... با تمهیدات اندیشیده شده، شرایط بهتری پیش رو خواهد بود.

وی گفت: مهم‌ترین فاکتور در کار اورژانس اجتماعی، پاسخگو بودن فوری به تماس‌ها و اعزام تیم‌ها می‌باشد که ملاک عملکرد صحیح ارزیابی می‌شود.

فیروزی با یادآوری اینکه در حال حاضر در خراسان رضوی ۲۷ تیم تخصصی اورژانس اجتماعی به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند گفت: مستندسازی، بخش طلایی هر گونه مدیریت اجتماعی و از جمله اورژانس اجتماعی است و از ابعاد مختلف حفظ و ارائه تجربیات، تهیه استنادات قانونی، نظارت بر عملکرد و جبران خدمات کارشناسان و همچنین اختصاص اعتبارات مورد نیاز، یک امر ضروری است.

در این جلسه که مسؤولان اورژانس اجتماعی و مراکز مداخله در بحران ۳۲ شهرستان خراسان رضوی شرکت داشتند، مسؤول اورژانس اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، سیاست‌ها، برنامه‌ها و اهداف این نهاد در سال جاری را تشریح کرد.

اورژانس اجتماعی، ضرورت اجتناب‌ناپذیر زندگی امروز است

کد خبر 58564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد