اورژانس اجتماعی قزوین در هزار و ۸۸۰ ماموریت تخصصی شرکت کرد

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت : از ابتدای سال جاری تا به امروز تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی استان در بیش از یک هزار و ۸۸۰ ماموریت تخصصی در ارتباط با گروه‌های هدف آسیب‌دیدگان حضور یافته و نقش آفرینی کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور افزود:  کارشناسان مستقر در مرکز اورژانس اجتماعی استان به صورت شبانه روزی، پاسخگوی تماس‌های برقرار شده از سوی مردم با سامانه ۱۲۳ بوده و آماده ارائه خدمات تخصصی به گروه های هدف هستند.
وی بیان کرد: خدمات تخصصی مرکز مداخله در بحران شامل خدمات مددکاری اجتماعی، روانشناسی و روانپزشکی، بهداشتی و درمانی، خدمات حقوقی و همچنین آموزشی و تربیتی است.
دهباشی پور همچنین تصریح کرد: استان قزوین دارای یک مرکز نگهداری و هشت مرکز سرپایی در تمام شهرهای دارای اورژانس اجتماعی است.  
وی عنوان کرد: مشکلات خانوادگی، سالمندآزاری، معلول آزاری و خودکشی از جمله مسایلی است که با ارایه خدمات مددکاری، روانشناسی، مداخله و ارجاع مورد رسیدگی قرار می گیرند و عموم همشهریان می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۲۳ از خدمات رایگان مراکز اورژانس اجتماعی بهره‌مند شوند.
دهباشی پور افزود: مددجویان اورژانس اجتماعی پس از سپری شدن مدت زمان اقامت موقت خود در مرکز مداخله در بحران به مراکزی چون اقامت بلند مدت تر مانند خانه سلامت، مرکز بازپروری و خانه امن ارجاع داده می شوند.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که مورد خشونت یا آزار قرار گرفته باشند، از سوی مددکاران و کارشناسان اجتماعی مورد حمایت قرار می‌گیرند و برای توانمندسازی فرد و خانواده‌اش، آموزش‌های لازم برای اشتغال‌زایی و مهارت‌افزایی ارایه می‌شود.

کد خبر 58561

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد