ظرفیت مجلس برای پای کار آوردن سایر دستگاه ها استفاده شود

مجلس ظرفیتی دارد که باید از آن استفاده شود و استفاده از این ظرفیت برای پای کار آوردن سایر دستگاه هاست.

نماینده ی مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای معاونین بهزیستی استان یزد در خصوص بیمه تکمیلی مددجویان بهزیستی گفت: قرار است بودجه ای از سوی بیمه سلامت در راستای بیمه معلولین هزینه شود که به دنبال راهکاری برای هزینه کرد این بودجه هستیم.

وی از معاونین بهزیستی خواست طرح های پیشنهادی خود در حوزه آسیب های اجتماعی، افراد دارای معلولیت و ... را جهت طرح در مجلس به وی ارائه دهند.

وی همچنین در بازدید از مجتمع آموزشی فرهنگی شیرکوه سازمان بهزیستی کشور در نیر گفت: این مجتمع یک مجموعه ی بسیار خوب و کاملی است که هم بحث های تفریحی و هم بحث های فرهنگی و هم بحث های توانبخشی برای افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است.

میرمحمدی با اشاره به مشکلات این مجموعه از جمله جاده آن گفت: 7 کیلومتر جاده ی خاکی از نیر تا این مجموعه نیازمند زیرسازی و آسفالت است که مقرّر شد با شروع به کار اداره کل راه سازی برای جاده ی عبوری نیر، نسبت به زیرسازی کامل و آسفالت این 7 کیلومتر نیز اقدام شود.

سید جلیل میرمحمدی خواستار بهره مندی جامعه ی هدف بهزیستی از ظرفیت این مجتمع شد.

سرپرست بهزیستی استان یزد ضمن ارائه عملکرد بهزیستی گفت: بهزیستی سازمانی خدماتی و مردم نهاد است که وظیفه خدمت رسانی به شریف ترین بندگان خدا را دارد.

"رضا ابهت" با بیان اینکه 29 هزرا معلول با 37 هزار نوع معلولیت تحت پوشش بهزیستی در استان یزد هستند، اظهار داشت: جامعه هدف بهزیستی در دو بخش حمایتی و پیشگیرانه خدمات دریافت می کنند.

وی بخش حمایتی شامل ایتام، معلولین و زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: خدمات پیشگیرانه ی بهزیستی در دو فصل  پیشگیری اولیه در قالب آموزش به گروه های مختلف با موضوع پیشگیری از معلولیت ها، آسیب های اجتماعی و اعتیاد است و در پیشگیریه ثانویه خدمات مشاوره ای و درمان ارائه می شود.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان یزد با اشاره به ماده 27 قانون جامع حمایت از معلولین مبنی بر دریافت حداقل حقوق افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای 5 هزار و 700 نفر معلول است در حالیکه 570 هزار معلول در کشور شامل این ماده قانونی می شوند.

"سعید حاتمی" با بیان اینکه مددجویان بهزیستی فاقد بیمه تکمیلی هستند خواهان حل بیمه تکمیلی آنها شد و گفت: هزینه درمان افراد دارای معلولیت بسیار بالاست و نیازمند حمایت های بیمه ی تکمیلی هستند.

صباغ زادگان؛ معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان یزد نیز بر ضرورت ارائه خدمات مشاوره ای به عموم مردم در قالب بیمه تأمین اجتماعی تاکید کرد و گفت: در صورتیکه مراکز مشاوره پوشش بیمه ای داشته باشند عموم مردم می توانند از خدمات آنها بهره ببرند.

"ناصر صباغزادگان" همچنین خواهان راه اندازی کمپ درمان معتادین در قالب ماده 16 توسط شهرداری، بسیج و یا سپاه شد و گفت: در بحث ساماندهی معتادین متجاهر همه دستگاه های مرتبط باید ورود کنند.

"محسن صباغی نژاد" معاون امور توانبخشی بهزیستی نیز افزایش هزینه های مراکز نگهداری شبانه روزی را یادآور شد و گفت: استان یزد نیازمند راه اندزی یک مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن با ظرفیت 80 نفر است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان یزد نیز با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: بالای 50درصد مراجعین اورژانس اجتماعی غیربومی و از استان های همجوار  و اتباع هستند و بخش عمده اتباع نیز فاقد کارت هستند و خلأ قانونی در این خصوص خدمت رسانی به آنها را مشکل کرده است.

"عباس متولی" با بیان اینکه مرکز استان یزد بیمارستان روانپزشکی غیردولتی ندارد به اختصاص یک بخش یکی از بیمارستان های دولتی یزد به این بیماران تاکید کرد.

جذب اعتبارات برای تنقیح برخی قوانین در راستای حمایت از معلولین، هم افزایی بین دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی برای ارائه ی خدمات بهتر و کیفی تر با برگزاری جلسه ای را با حضور هیات رئیسه این دو نهاد در آینده ی نزدیک و... از دیگر مباحث طرح شده در این جلسه بود. 

کد خبر 58546

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد