جلسه شورای مشارکتهای مردمی در سنندج برگزار شد

روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ جلسه شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی در محل سالن جلسات فرمانداری سنندج برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کردستان ، در این جلسه که با حضور فرماندار ، مدیر بهزیستی شهرستان سنندج و جمعی از مسئولین ، خیرین و اعضای شورای مشارکتهای مردمی برگزار گردید ، حسن عسکری ؛ فرماندار شهرستان سنندج در خصوص جذب مشارکتهای مردمی گفت :  کار خیر در جامعه و کشور ما از فرهنگی دیرینه برخوردار بوده و با جان مردمان این مرز و بوم عجین شده است .

وی افزود : ادیان الهی همواره بر دستگیری و خیررسانی به افراد آسیب پذیر و آسیب دیده تأکید فراوان داشته اند و کار خیر را سبب رستگاری ، سلامت روحی و زدودن گناهان دانسته اند .

عسکری ادامه داد : یکی از مهمترین اهداف شورای مشارکتها ، مدیریت، نظارت و راهبری مشارکتهای مردمی و خیرین است .

 سپس فاطمه محمدی ؛ مدیر بهزیستی شهرستان سنندج ضمن اشاره به اهمیت شورای مشارکتهای مردمی در قانون سازمان بهزیستی گفت : هدف از تشکیل این جلسه ، برنامه ریزی جهت جذب و جلب کمک های مردمی و چگونگی هزینه کَرد این کمک ها است .

جلسه شورای مشارکتهای مردمی در سنندج برگزار شد

 محمدی با اشاره به آمار بالای پرونده های مددجویان تحت پوشش و پشت نوبت بهزیستی در سراسر استان کردستان افزود : به دلیل وظایف متعدد بهزیستی استان در حوزه های توانبخشی ، امور اجتماعی ، پیشگیری و نیازهای گوناگون و روزافزون جامعه هدف ، منابع و اعتبارات جاری پاسخگوی نیازهای فعلی مددجویان و توانخواهان نبوده و در حال حاضر  ۱۷۰ خانوار ، پشت نوبت دریافت کمک هزینه ازدواج و جهیزیه قرار دارند .

وی گفت : ضروری است شورای مشارکتهای مردمی نسبت به اجرای برنامه ها و طرح های نوآورانه و هدایت مشارکت اقشار گوناگون جامعه ، اعم از آحاد مردم ، سازمان های دولتی و غیردولتی و مؤسسات خیریه اقدام نماید .

مدیر بهزیستی شهرستان سنندج با اشاره به اهم فعالیتهای مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت : جلب و جذب مشارکتهای نقدی ، غیرنقدی و خدماتی از اشخاص حقیقی و حقوقی در مراکز دولتی ، اجرای طرح شکرانه سلامت ( اهداء 4 رقم آخر فیش حقوقی کارمندان دولت به گروههای هدف بهزیستی ) از جمله فعالیتها و برنامه های بهزیستی می باشد .

محمدی بیان داشت : ساماندهی دستگاههای حمایتی مختلف و مؤسسات خیریه به منظور یکپارچه سازی امور مشارکتهای مردمی و توزیع عادلانه کمک ها در سطح استان از جمله اقدامات مهمی است که لازم است در سطح استان انجام پذیرد .

در ادامه جلسه ، سایر اعضاء و خیرین به بیان نقطه نظرات خود در خصوص جلب ، جذب و نحوه هزینه کَرد مشارکتهای مردمی پرداختند و آمادگی خود را جهت همکاری با سازمان بهزیستی اعلام نمودند .

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 58525

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد