برگزاری هشتاد و دومین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد

هشتاد و دومین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد، صبح امروز ۱۸ خرداد ماه جاری با حضور حداکثری اعضای این کمیته و ریاست رییس سازمان بهزیستی کشور در ساختمان ستاد بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ در این جلسه علی محمد قادری معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن تشکر از حضور حداکثری اعضای کمیته در این جلسه؛ جلسات کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد را از مهمترین کمیته های ستادی در ابعاد ملی دانست و از اعضای شرکت کننده خواست تا جلسات آتی را  نیز با همین کیفیت ادامه دهند.

قادری با اشاره به حضور نمایندگان تشکیلات سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه اعتیاد در جلسه نیز گفت:در جلسات گذشته از سازمان های مردم نهاد غفلت شده بود در صورتی که بازوی دولت هستند و حضور بیشتر آنها در جلسات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم ارتقای سطح کمیته و همچنین برگزاری جلسه در محضر رییس جمهور به منظور ارائه عملکرد فصلی و سالانه سیاست گذاری های کلان حوزه مقابله با اعتیاد کشور تأکید کرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور در خصوص نکات مطرح شده در جلسه گفت:ایجاد و فعالیت خط ملی اعتیاد کار ویژه ای در کشور است که با هر کیفیت و نمره ای؛ به توسعه و پوست اندازی جدید متناسب با نیاز مخاطبین نیاز دارد.

قادری  جلسات کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد را وضعیت اتاق جنگی توصیف کرد و افزود:این جلسات به عنوان رصدگاه وضعیت جامعه اهمیت دارند که باید اطلاع رسانی در خصوص برگزاری آنها بسیار وسیع تر و گسترده تر از این باشد.  

وی همچنین خلاء یک برنامه تلویزیونی دائمی در خصوص وضعیت موجود اعتیاد در کشور و اقدامات حوزه های مختلف در زمینه مقابله با این آسیب اجتماعی را یادآور شد و گفت:از تمامی ظرفیت های موجود در کشور برای گفتمان سازی و آگاه سازی عموم مردم در خصوص فعالیت های خوب و قابل ارائه مقابله با اعتیاد استفاده شود. 

راه اندازی وب سایت خط ملی اعتیاد

دراین جلسه گزارش مبسوطی در خصوص فعالیت خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ از سوی سازمان بهزیستی اراِئه شد. بر اساس این گزارش خط ملی اعتیاد از سال ۱۳۸۷ توسط سازمان بهزیستی و با حمایت ستاد مبارزه با مواد مخدر راه  اندازی شده است. شیفت کاری این مراکز براساس استانداردهای جهانی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و در شیفت های کاری ۴ ساعته تعریف شده است و روزهای تعطیل نیز به فعالیت خود ادامه می دهد. اصل کار این مرکز بر اساس پیشگیری استوار شده است و راهکار و راهنمایی و سپس ارجاع به مراکز درمانی انجام می شود.

به روز کردن سیستم فنی و پشتیبانی، افزایش سرعت پاسخگویی و ارجاع، افزایش شیفت کاری و آموزش مداوم نیروی انسانی این مرکز از برنامه هایی است که در دستورکار مرکز قرار دارد. همچنین راه اندازی یک وب سایت برای این خط به منظور استفاده از آپشن های مختلف در فضای مجازی (که تا حدود زیادی مغفول مانده است) مواردی است که در طرح گسترش این خط پیش بینی شده است. در ادامه این جلسه پیشنهاداتی برای توسعه و افزایش کارایی خط ملی اعتیاد از سوی اعضای کمیته مطرح شد.

تبادل نظر و درخواست ارائه پیشنهاد برای برگزاری برنامه های ۵ تیر ماه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر توسط اعضای کمیته نیز از دیگر برنامه های این جلسه بود.

کد خبر 58508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =