شاهرود ا سه هزار و ۳۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات بهزیستی شهرستان بهره مند می شوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گزارشی از خدمات ارائه شده به افراد دارای معلولیت داد .

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گفت: هم اکنون ۳۳۰۰ نفر افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی،ذهنی،بینایی،شنوایی و بیماران اعصاب و روان  تحت حمایت بهزیستی شهرستان قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ مسعود جهانسیر گفت: ۳۰۰ نفر بینایی، یکهزار و ۳۰۰ نفر جسمی حرکتی، ۸۰۰ نفر ذهنی، ۶۰۰ نفر اعصاب و روان و ۳۰۰ نفر شنوایی معلول هستند.

وی اضافه کرد:از این تعداد ۱۹۰۹ نفر آقا و ۱۳۹۱ نفر نیز خانم هستند.

جهانسیر با اشاره به فعالیت ۱۰ مرکز خدمت دهی به معلولان بیان کرد:حدود ۱۹۰ نفر در مراکز شبانه روزی و ۳۱۵ نفر در مراکز روزانه خدمات نگهداری و توانبخشی دریافت می کنند.

وی از خدمت رسانی ۳ مرکز به معلولین و سالمندان به صورت ویزیت و مراقبت در منزل خبر داده و خاطرنشان کرد: ۱۸۶ نفر خدمات تخصصی،مددکاری و روانشناسی را به صورت ماهیانه در قالب این دو طرح دریافت می کنند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان در سال جاری گفت: هم اکنون خانواده یک نفره ۴۲۰ هزار تومان،  خانواده دو نفره ۶۰۰ هزار تومان، خانواده سه نفره ۸۴۰ هزار تومان، خانواده چهار نفره یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و خانواده پنج نفر به بالا یک میلیون و سیصد و بیست هزار تومان مستمری و هدفمندی دریافت می کنند که گرچه این مبلغ برای زندگی آنها کافی نیست اما یه عنوان یک اقدام حمایتی می تواند بخشی از نیازهای آنان را پاسخگو باشد.

جهانسیر خاطرنشان کرد:  در کنار پرداخت مستمری ماهیانه، معلولین می توانند از کمک هزینه تحصیلی،حق بیمه،خدمات توانپزشکی،مناسب سازی،ایاب و ذهاب،معیشت و ... بهره مند گردند.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با توجه به تعداد بالای مددجویان و خدمات متنوع بهزیستی، حمایت های هر چه بیشتر خیرین را خواستار شد.

                                      

کد خبر 58503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد