زنان، نقش آفرین و سازنده نیمی از حوزه های مختلف جامعه هستند

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت هفته کرامت، خدمت به دختران را افتخار سازمان بهزیستی دانست و گفت: در خدمت به دختران، پیرو رسول اکرم(ص) و اسلام عزیز هستیم که دختران را از پایین ترین شرایط زندگی به بالاترین مرحله‌ی انسانیت و شرافت ارتقا داد.

دکتر مسعود فیروزی با اشاره‌ای کوتاه به تاریخ صدر اسلام، از ستم‌هایی که بر دختران در دوران جاهلیت می‌رفته یاد کرد و گفت: اگر کسی در این دوران، دارای دختر می‌شد یا باید از قبیله و عشیره‌ی خود فرار می‌کرد و یا اگر می‌ماند باید دخترش را زنده بگور می‌کرد.
وی ادامه داد: در این دوره‌ی سیاه، خداوند، نسل پیامبر(ص) را از دختر و بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) قرار داد.
فیروزی ضمن تبریک و تهنیت ولادت حضرت رضا(ع) و تشکر از برگزارکنندگان مراسم دهه کرامت و روز دختر گفت: جایگاهی که پیامبر اکرم(ص) به دختران بخشید، یکی از مهم‌ترین خدمات اسلام به زنان و دختران بوده است.
وی گفت: در شرایط آن روز که همه‌ی اقوام جاهلی و بزرگان عرب آن روز، داشتن دختر را ننگ می‌دانستند و فقط پسران را ارج می‌گذاشتند پیامبر(ص) تسلسل نسل مبارکش را به عنوان نشان دهنده‌ی قدرت اسلام در نمایش توانمندی و شکوه بانوان، از طریق دخت گرامی‌اش قرار داد.
فیروزی ضمن اشاره به سوره کوثر در قرآن کریم گفت: خداوند یکی از زیباترین و موجزترین سوره‌های قرآن را به این موضوع اختصاص داده و گفته که ما با تولد فاطمه، کوثر را به تو بخشیدیم، پس برخیز نماز بخوان و شتر قربانی کن که نشان از اهمیت تولد دختر در نزد رسول اکرم(ص) در آن دوران جاهلی است.

زنان، نقش آفرین و سازنده نیمی از حوزه های مختلف جامعه هستند

وی ضمن بیان گوشه‌هایی از تاریخ اسلام گفت: بنی امیه و بنی عباس و دیگران، همه پسران زیادی داشتند که هیچ اثری از آثارشان در تاریخ نیست اما یک دختر از نسل پیامبر اکرم(ص) یادگار جهانی اسلام شد و نشان دهنده‌ی دیدگاه بسیار مترقی ایشان در آن دوران است.
وی در خصوص جایگاه زنان در جامعه امروز گفت: زنان تنها از نظر جمعیتی، نیمی از جامعه نیستند بلکه از نظر فعالیت، سازندگی و نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف، نصف جامعه را تشکیل می‌دهند.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ما خوشحال هستیم که در سازمانی خدمت می‌کنیم که بخش عظیمی از خدماتش، در مورد دختران و زنان ارائه می‌شود.
وی همچنین با اشاره به مراکز حاکمیتی بهزیستی گفت: میزبان دختران و زنانی هستیم که عیال و ناموس حاکمیت هستند و ما چند صباحی، افتخار خدمت به آنها را بدست آورده‌ایم.
وی اضافه کرد: برخی رویدادها و تغییرات اجتماعی، ما را در کنار این عزیزان قرار داده و وظیفه ما این است که شرایط و زمینه‌های ریسک و تأثیرات منفی این حوادث را حذف و شرایط خوب برای اینکه آنها آینده‌ی خویش را بسازند ایجاد کنیم.
فیروزی به همکاری و هم‌افزایی نهادهای استان در این خدمات اشاره کرد و گفت: در این مسیر بخصوص از همکاری فعال دستگاه قضایی و بخصوص دادسرای ناحیه ۵ مشهد که سرپرست آن به عنوان یک مددکار و یک متخصص رویکردهای اجتماعی، برخوردار هستیم که از ایشان و مجموعه‌ی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، تشکر می‌کنیم.

زنان، نقش آفرین و سازنده نیمی از حوزه های مختلف جامعه هستند

عابدین‌زاده: شرایط پیشرفت بانوان در همه زمینه‌ها فراهم است
سرپرست دادسرای ناحیه ۵ مشهد نیز در این مراسم گفت: زنان تاریخ‌ساز بوده و صحنه‌ای از تاریخ را سراغ نداریم که زنان شجاع و توانمند، در آن نقش‌آفرینی نکرده باشند.
نیره عابدین زاده ضمن تبریک و تهنیت دهه کرامت و روز دختر گفت: این ایام برای یادآوری اهمیت دختران و تداعی کننده ی نقش و اهمیت آنان در خانواده و جامعه است.
وی گفت: نقش‌های چندگانه‌ی بانوان به عنوان مادر، همسر، خواهر و دختر، علاوه بر تأثیر ذاتی، می‌تواند زمینه‌ی حمایتی مردان خانواده را نیز تقویت کند.
عابدین‌زاده با تأکید بر اینکه زمینه برای پیشرفت بانوان در همه کشورمان فراهم است گفت: در حالی که در گذشته چنین امکانی وجود نداشت، اکنون شرایطی هست که اگر خانم‌ها و دختران تلاش و پشتکار داشته باشند به درجات مختلف علمی، اداری، مقامات اجرایی و جایگاه‌های اداری و تصمیم‌گیری برسند.
وی با یادآوری نقش بهزیستی، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در تأمین امنیت اجتماعی گفت: ما در کنار شما و کمک به شما در صحنه هستیم و به عنوان پشتیبان‌های قوی و حمایت‌گران مطمئن، شما را در زندگی اجتماعی، همراهی می‌کنند.

زنان، نقش آفرین و سازنده نیمی از حوزه های مختلف جامعه هستند

بهنام: در کار با بانوان، باید الگوهای رفتاری مثبت داشته باشیم
سرپرست بهزیستی شهرستان مشهد نیز در این مراسم ضمن تشکر از مسؤولان قضایی و خیرین که به بهزیستی کمک می‌کنند گفت: جنس کار با زنان در بهزیستی، جزو مشاغل حساس و پر از لطافت است که باید با آرامش و محبت همراه باشد.
جواد بهنام گفت: قرآن کریم در همه‌ی زمینه‌ها اشخاص و الگوهای منفی و مثبت را معرفی می‌کند اما در بخش دختران، فقط الگوی خوب معرفی دارد که نشان از آن است که جنس زن، حساس و پر از لطافت و عطوفت است.
بهنام خطاب به همکارانش در بهزیستی گفت: باید در کار با بانوان، الگوهای رفتاری مثبت را پیشه کنیم و از محبت و نشاط و مهربانی، فروگذار نکنیم.
شایان ذکر است این مراسم به مناسبت دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، در مرکز علمی کاربردی شکوه مهر مشهد برگزار گردید و جمعی از مسؤولان قضایی، انتظامی و اجرایی استان و مشهد و دختران مقیم خانه های فرزندان بهزیستی در آن شرکت داشتند.

زنان، نقش آفرین و سازنده نیمی از حوزه های مختلف جامعه هستند

کد خبر 58477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد