برگزاری نشست تخصصی " دختران ، حمایت‌های اجتماعی _روانی و توسعه "

نشست تخصصی " دختران ، حمایت های اجتماعی _روانی و توسعه "با حضور جمعی از مدیران و نمایندگان ادارات و دستگاههای اجرایی استان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان هرمزگان؛ به منظور آگاهسازی نقش دختران در توسعه جامعه و با هدف جلب همکاری و بهره گیری از ظرفیت های موجود  برای خدمت رسانی هر چه بهتر به دختران بهزیستی ، نشست تخصصی با موضوع " دختران ، حمایت های اجتماعی _روانی و توسعه " با حضور جمعی از مدیران و نمایندگان ادارات و دستگاههای اجرایی استان برگزار گردید .
در این نشست ضمن نیازسنجی و همچنین بررسی ظرفیت دستگاهها ، در خصوص حرفه آموزی  و توانمندسازی دختران  ، ارتقای سطح سلامت آنان، آگاهسازی ، پرداختن به  فعالیت های فرهنگی دختران و ارائه مشاوره های حقوقی بحث و تبادل نظر شد.
در پایان مقررگردید به منظور انسجام این همکاری‌ها تفاهم هایی بین دستگاهها و بهزیستی منعقد گردد.
گفتنی است در این نشست حسن ترکمانی سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان از برگزاری همایش دختران ، حمایت های اجتماعی- روانی و توسعه در روز چهارشنبه هجدهم خرداد ماه با حضور مسئولان استانی خبر داد و افزود : این جشن ویژه دختران خانه سلامت و  سایر دختران تحت پوشش حوزه اجتماعی خواهد بود .
ترکمانی همچنین در ادامه با معرفی خانه سلامت و خدمات بهزیستی در این حوزه گفت : خانه سلامت دختران  به مراکزی اطلاق می شود که  طبق وظایف قانونی سازمان بهزیستی، دختران در معرض آسیب اجتماعی و فاقد حمایت های خانوادگی و اجتماعی را که از نظر سلامت روانی واجتماعی درمعرض  خطر می باشند  تحت پوشش قرار میدهد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان خدمات این مرکز را شامل خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روان شناسی، حقوقی، پزشکی و... برشمرد و اظهار داشت : خدمات مذکور به منظور توانمند سازی دختران به صورت روزانه یا شبانه روزی ارائه می گردد و از طریق  ارائه خدمات  تخصصی زمینه های کسب استقلال روحی، روانی،اقتصادی و اجتماعی را فراهم آورده  و آنها را در تامین حداقل نیازهای اقتصادی ، جلوگیری از ابتلاء به آسیب های اجتماعی و ایجاد شرایط بازگشت به آغوش گرم خانواده و زندگی سالم یاری می نماید.

کد خبر 58397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد