در رسانه | احداث چند مرکز توانمندسازی بهبود یافتگان اعتیاد در حاشیه مشهد

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از ایجاد مراکز توانمندسازی مختص بهبودیافتگان بیماری اعتیاد در حاشیه شهر مشهد در شش ماه نخست امسال ویژه زنان و مردان خبر داد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ توانمندسازی کسانی که از دام اعتیاد رها شده اند یکی از رسالت‌های جامعه برای جلوگیری از بازگشت مجدد به دامان اعتیاد است. در این راستا، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از ایجاد مراکز توانمندسازی مختص بهبودیافتگان بیماری اعتیاد در حاشیه شهر مشهد در شش ماه نخست امسال ویژه زنان و مردان خبر داد.

غلامحسین دلبری در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در بحث پیشگیری از اعتیاد کمپ ماده ۱۶ فعال است. با توجه به هماهنگی همه دستگاه‌های مکلف قرار است در استان روی توانمندسازی افراد بهبود یافته از اعتیاد ویژه کار شود و در این راستا، بهره برداری از مراکز بهبودیافتگان یکی از سیاست‌های پیش رو خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای احداث هر مرکز توانمندسازی ظرفیتی بالغ بر پنجاه نفر برنامه ریزی شده است، ادامه داد: عمده مکان هدف گذاری برای ایجاد این نوع مراکز حاشیه شهر مشهد است.

۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای معتادان متجاهر

وی با قدردانی از شهرداری مشهد و همت همه ارگان‌های متولی در حوزه سامان دهی معضل اعتیاد اظهار کرد: آمار معتادان متجاهر در استان با کاهش چشمگیری همراه بوده است. به عبارتی در کل استان بالغ بر ۵ هزار بیمار متجاهر وجود دارد که از این تعداد حدود ۴ هزارو ۵۰۰ معتاد متجاهر در مشهد هستند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش اعتیاد برای معتادان متجاهر هزینه شده است.

ارائه خدمات به ۲۰ هزار فرد خود معرف

دلبری اظهار کرد: در خراسان رضوی بالغ بر شصت مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی اعتیاد به صورت فعال وجود دارد که به حدود ۲۰ هزار و ۸۴ نفراز افراد خود معرف، مطابق با تعرفه‌های ابلاغی در سطح ۱، ۲ و ۳ خدمات درمان و توانمندسازی اعتیاد ارائه می‌کنند. معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه هفت سرپناه شبانه در استان فعال است، گفت: این مراکز به معتادان بی خانمان خدمات درمان سرپایی، مشاوره‌ای و بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۹ مرکز درمان، بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد تحت نظارت بهزیستی خراسان رضوی وجود دارد، افزود: به دنبال فعالیت این مراکز ۵۹ هزار نفر در استان از خدمات درمان، کاهش آسیب و بازتوانی استفاده کرده اند. همچنین در ۲۸۲ مرکز درمان سرپایی (کلینیک) ۳۲ هزار و ۴۵۹ نفر تحت درمان به صورت سرپایی قرار گرفته اند و از خدمات روان شناسی، مددکاری و توانمندسازی بهره برده اند.

کد خبر 58355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد