کودکان کار و خیابان از نظر سوء تغذیه مورد چکاپ قرار می گیرند

مسؤول دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: بر اساس تصویب آخرین جلسه ساماندهی کودکان کار و خیابان، مقرر شد کارشناس بهداشت غذایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل غربال کودکان کار و خیابان، مستقر و آنها را از نظر سوء تغذیه و حمایت‌های غذایی لازم، مورد ارزبایی قرار دهد.

محمد غفاری‌زاده گفت: در این جلسه که با حضور معاون دادستان مشهد و جمعی از اعضای کمیته ساماندهی کودکان و کار خیابان در مجتمع شوق زندگی برگزار گردید همچنین قرار شد کمیته امداد امام خمینی، کودکان و خانواده‌های معرفی شده از سوی بهزیستی استان را مورد حمایت مالی و اجتماعی قرار دهد.
وی یادآور شد: تا کنون ۴۰۰ خانواده‌ی اتباع و ۱۵۰ خانواده‌ی ایرانی برای دریافت خدمات حمایتی به این نهاد معرفی شده‌اند.
غفاری زاده همچنین تأکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان، مطابق آیین‌نامه‌ی ساماندهی، موظف است ابزارها و امکانات ورزشی را در مراکز نگهداری کودکان و مراکز آسیب‌دیدگان اجتماعی، مستقر کند و دادستانی برای اجرای این وظیفه، یک هفته برای ورزش و جوانان استان مهلت تعیین کرد.
به گفته غفاری‌زاده در این جلسه دو موضوع مرتبط با شهرداری مشهد نیز مطرح شد که در مجموع بار مالی آن حدود ۲ میلیارد تومان می‌باشد.
وی ادامه داد: یکی از این موضوعات، احداث یک زمین ورزشی فوتسال در محل مرکز نگهداری کودکان خیابانی صدف بود که مقرر بود سال گذشته تأسیس شود و هزینه آن ۱۶۰ میلیون تومان برآورد شده بود اما با توجه به افزایش هزینه‌ها، در حال حاضر با این مبلغ قابل انجام نیست و برآورد بهزیستی ۵۰۰ میلیون تومان می‌باشد که در این جلسه قرار شد تفاهم‌نامه‌ی جدیدی با این مبلغ با شهرداری منعقد شود و امسال این پروژه عملیاتی شود.
مسؤول دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: همچنین قرار بود شهرداری برای نگهداری و بازتوانی کودکان کار، از نظر فضا و تجهیزات مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان برای تجهیزات مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان اختصاص دهد که این کمک محقق نشده و مقرر شد جلسه مشترکی با حضور معاون دادستان، بهزیستی و شهرداری مشهد برگزار شود و ترتیبات اجرایی این اعتبار، مشخص و ابلاغ گردد.
وی همچنین از تعهد شهرداری برای آماده‌سازی و در اختیار دادن چهار دستگاه ون دوستدار کودک برای طرح ساماندهی اقدامات لازم را انجام دهد که مقرر شد هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع اقدام کند.
به گفته مسؤول دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی همچنین تعهدات آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، فنی و حرفه‌ای، بیمه‌ها و بهزیستی مورد بررسی قرار گرفت و تعهدات قابل اجرا در سال جاری به این دستگاه‌ها ابلاغ شد.
وی ضمن قدردانی از حضور معاون دادستان در امور صغار و آسیب‌دیدگان اجتماعی در این جلسات گفت: با کمک دستگاه قضایی، این طرح به خوبی پیش می‌رود و در مسیر توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌هایشان به نتایج بسیار خوبی دست یافته‌ایم.

کد خبر 58352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد