ارائه خدمات کاهش آسیب اعتیاد به ۷۴۰ هزار نیازمند

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمت به ۷۳۹ هزار و ۲۰۸ فرد آسیب‌دیده در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از مهر، «فرهاد اقطار» ضمن تشریح میزان خدمات ارائه شده توسط مراکز درمانی سو مصرف مواد مخدر در سال گذشته از تحت پوشش بودن ۱۱۵ هزار و ۸۶۸ نفر در این مراکز برای دریافت خدمات ویژه خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۸ نفر را زنان آسیب دیده و نیازمند تشکیل می‌دهند.

به گفته سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور ۱۰۹۳ مرکز سرپایی در سطح کشور فعالیت می‌کنند که ۲۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر مددجوی نیازمند سال گذشته از این مراکز خدمات تخصصی دریافت کردند.

این مقام مسئول در بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت ۲۴ مرکز TC و ۳۰ مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد و ۲۵ مرکز توانمندسازی و بازپروری گفت: در سال گذشته ۳۵۶۷ نفر از مرکز تی سی، ۶۸۳۹ نفر از مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد و ۱۶۵۹ نفر از مرکز توانمندسازی و بازپروری خدمات تخصصی دریافت کردند.

وی در ادامه به فعالیت موبایل‌ون‌ها و کانکس‌ها برای ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده اشاره کرد و یادآور شد: ۳۵ موبایل ون در سطح کشور فعالیت می‌کنند که به ۱۸ هزار و ۲۵ نفر خدمات ارائه کردند.

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مراکز ماده ۱۶ تحت نظر سازمان بهزیستی کشور نیز بیان کرد: در مجموع ۳۳ مرکز ماده ۱۶ در سطح کشور تحت نظر سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند که در این میان ۸۷ هزار و ۷۷۵ نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند.

یادآور می‌شود به مراکز درمان اعتیاد که علاوه بر سم زدایی، خدمات جانبی دیگر همچون روانپزشکی را در اختیار آسیب دیده می‌گذارند گفته می‌شود طول در مان در این مراکز ۳ تا ۶ ماه برآورد می‌شود.

کد خبر 58347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =