در رسانه| مکالمه کوتاه با حسین حیدربگی؛ هنرمند ناشنوای بدره ای/صدایی که به گوش می رسد

پایگاه خبری پویا روز/ هنرمند هر جا که باشد، قدر بیند و بر صدر نشیند؛ حال اگر این هنرمند یک نوجوان پرتلاش و ساعی باشد که با وجود مشکل شنوایی، محدودیت را ورق زده و در مسیر رشد و تعالی با ساخت انیمیشن، وارد دنیای هنر شده است.

گزارش از اسلام انصاری فر

" حسین حیدربگی" ؛ نوجوان محجوب و خوش اخلاق بدره ای را می توان به عنوان نماد خواستن و توانستن معرفی کرد.

 " حسین"  با این که از نعمت شنوایی یک گوش محروم است، اما این مسئله باعث نشده تا نتواند و نخواهد صدای توانایی هنری اش را به گوش همه برساند.

امروز  او در آغاز یک راه بزرگ قرار گرفته تا به همه نشان بدهد که می توان خلاق بود و  باید همراهی اش‌ کرد.

مسیر هنر یک مسیر سخت و شیرین است و هنرمند با خلق آثار هنری اش است که به آرامش می رسد.
 
اگر چه اطبا برای " حسین" ، فقط یادگیری  یک زبان را تجویز کردند و او فقط می تواند به زبان فارسی تکلم کند، اما امروز با هوش بالا و درایت و سعی همیشگی توانسته با زبان هنر به همصحبتی و همنشینی در محفل هنرمندان وارد شود و حروف ناشنیده های دلش را به تصویر بکشد.

برای شناخت  بیشتر  از این پدیده ی انیمیشن، در مکالمه ای کوتاه( در همراهی مادر بزرگوارشان؛ سرکار خانم رماوندی) با او همکلام شدم:


+ از خودت بگو:
_ حسین حیدربگی، متولد ۱۳۸۴ و ساکن شهر بدره هستم.


+ چه جور شد به هنر علاقمند شدی؟
- چون که به هنر های تجسمی در کودکی علاقه زیادی داشتم و جو خانه و فضای خانواده هم هنری بود، به طور مرتب کار های هنری انجام می‌دادم.


+ در لابلای هنر چگونه به انیمیشن رسیدی؟
_ عضو کتابخانه کانون و پرورش فکری  بودم و کتاب های زیادی آنجا مطالعه می کردم و ایده ی  انیمیشن کردن آنها را در ذهنم پرورش می دادم.

+ شروع اولین انیمیشنت چه جور بود؟
_ با شروع کرونا و ماندن در خانه برای گذراندن اوقات فراغت، فیلم‌های انیمیشن زیاد می دیدم و از همان زمان شروع به ساخت موزیک انیمیشن های  خیلی کوتاه کردم که با تشویق پدر و مادرم  برای اولین بار یک داستان کوتاه را به انیمیشن  تبدیل کردم.


+ مسابقات هنری هم شرکت کردی ؟
_ بله. در مسابقات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری و مدارس همیشه شرکت فعال داشته و دارم و در زمینه های هنری در سطح استان و منطقه حائز رتبه های برتر شدم.


+ از مقام هایی که کسب کردی، میگی برامون؟
_ کسب مقام اول در رشته کتابخوانی سال ۹۴، مقام اول رشته خوشنویسی در سال ۹۵، مقام اول رشته نقاشی با مضامین قرآنی درسال۹۶،  کسب رتبه برتر جشنواره جابربن حیان در منطقه در سال‌های ۹۳ و۹۴ ، برگزیده جشنواره رضوی استانی در سال ۹۷و کسب تقدیرنامه های بسیار در زمینه های فرهنگی و هنری از کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش شهرستان و استان.


+  مطالعه غیر درسیت در چه سطحیه؟
_  با توجه به این که عضو کتابخانه کانون پرورش فکری هستم، در زمینه های مختلف از کتاب‌های کتابخانه استفاده و مطالعه می کنم و دوس دارم دانستنی هام رو بیشتر کنم.


+ از آیندت چه تصویری داری؟
_ علاقه زیادی به انیمیشن سازی و بازیگری دارم و دوست دارم در رشته انیمیشن سازی ادامه تحصیل بدم و به جایگاه خوبی برسم.

 
+ وضعیت هنر در شهرستان بدره رو چگونه می بینی؟
_ متاسفانه در شهرستان بدره و استان مراکز تخصصی برای آموزش هنر وجود نداره  و دانش آموزان علاقمند به هنر ناچارند که در رشته هایی غیر از هنر و  علیرغم میل باطنی شان ادامه تحصیل بدهند.
 

+ به جز انیمیشن  دیگه به چی علاقه داری؟
_علاوه بر انیمیشن  به رشته های بازیگری، فیلمبرداری و هنرهای تجسمی  علاقه زیاد دارم؛ به طوری که نود درصد اوقات فراغتم  را با کارهای هنری در منزل سپری می کنم.

+ در بدره جایی هست که بتونه به پیشرفتت کمک کنه؟
_ متاسفانه مراکز فرهنگی هنری تخصصی در شهرستان بدره وجود نداره و این برای جوانان و نوجوانان علاقمند به رشته های مختلف هنری یک درد بزرگ هست.


+ در پایان دوس داری به مسئولین در امور فرهنگ و هنر چی بگی؟
_ از مسئولین و متولیان امر انتظار دارم که از من و امثال من حمایت کنند و با ایجاد بستری برای رشد استعداد جوانان و نوجوانان هنرمند خصوصا در مناطق محروم و کم برخوردار تدابیری بیاندیشند تا بتوانند هنر خود را شکوفا کنند و در سطح ملی و فراتر به نمایش بگذارند.

✍️ اسلام انصاری فر

کد خبر 58339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد