پاکدشت| دختران جامعه هدف بهزیستی تجلیل شدند

همزمان با سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، با حضور مسئولان شهرستان پاکدشت، دختران جامعه هدف بهزیستی پاکدشت روز چهارشنبه تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرماندار پاکدشت در این مراسم گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ دینی با رویکرد مهربانی است و باید از آن برای تبیین جایگاه و نقش زنان در جامعه اسلامی استفاده کرد.

محسن اردستانی اظهار داشت: امروز تبیین جایگاه و نقش دختران در فرهنگ غنی اسلامی ایرانی ضرورتی اجتناب ناپذیر است چرا که دختران امروز، مادران فردای ایران اسلامی هستند که نقش مهمی در تربیت  انسان‌های متعهد و پایبند به مسائل اخلاقی دارند و هر چه به آنان توجه داشته و جایگاه آنان در جامعه ارتقاء بخشیده شود، آینده درخشان‌تری نصیب کشور می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم آگاهی بخشی به دختران در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: در کنار توجه جامعه به مسائل دختران ایران اسلامی، آنان نیز باید به جایگاه و ارزش خود در کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی واقف بوده و با حفظ حریم خود از برخی آسیب‌ها، مروج فرهنگ غنی اسلامی و حافظ عفت و پاکدمنی جامعه اسلامی باشند.

فرماندار پاکدشت تصریح کرد: زن تنها موجودی است که حقیقت عشق پاک را که وسیله قرب به خداوند متعال است را به درستی می‌شناسد از این رو امام راحل فرمودند که از دامن زن مرد به معراج می‌رود، اگر دختران به مفهوم این واژه پی برده و در کنار تلاش جامعه، خود نیز قدردان جایگاه خویش بوده و حضرت فاطمه معصومه(س) را الگو قرار دهند، اثربخشی آنان در  جامعه بیشتر می‌شود.

اردستانی اظهارداشت: شخصیت‌ بی‌بدیلی حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا(ع) که آراسته به صفات عالیه و اخلاق ممتاز می‌باشند، بهترین الگو برای جوانان در زندگی دنیوی و اخروی است.

وی با تقدیر از تلاش بهزیستی در رفع مشکلات افراد نیازمند حمایت جامعه گفت: سازمان بهزیستی برای حفاظت از زنان و دختران از آسیب‌های اجتماعی سه اصل مهم پیشگیری، درمان و توانمندسازی را در دستور کار دارد که قطعا پیشگیری به‌ عنوان بهترین راه از اولویت بیشتری برخوردار است.

گفتنی است؛ در این مراسم از دختران دانش‌آموز و دانشجوی تحت پوشش بهزیستی پاکدشت تجلیل شد.

کد خبر 58318

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد