برگزاری همایش دختران ؛ حمایت های روانی _ اجتماعی ، توسعه

روز پنج شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۱۲ همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) ، آغاز دهه کرامت و روز دختران ، معاونت امور اجتماعی بهزیستی استان کردستان با همکاری مؤسسه خیریه آسوی زانیاران ( مرکز ندای مهر ) اقدام به برگزاری همایش دختران در محل سالن شهید رجایی (سالمندان) سنندج نمود .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کردستان ، این همایش با حضور سرپرست بهزیستی استان کردستان ، فرماندار شهرستان سنندج ، مدیرکل دفتر امور بانوان ، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسئولین نهادها و ادارات دولتی و مردمی استان کردستان برگزار شد .

برگزاری همایش دختران ؛ حمایت های روانی _ اجتماعی ، توسعه

در ابتدای همایش حسین رسولی ؛ سرپرست بهزیستی استان کردستان ضمن تبریک به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س)  ، آغاز دهه کرامت و گرامیداشت روز دختران ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای تمام دختران و به امید اینکه فرزندان فاطمی و نورچشمی خانه و خانواده باشند ، توضیح مختصری در خصوص فعالیتهای معاونت امور اجتماعی که شامل دفتر حمایت های زنان و خانواده است ، ارائه داد و گفت : در حال حاضر تعداد ۵۴۰۰ نفر در سطح استان تحت پوشش حمایت‌های مستمر و غیرمستمر بهزیستی می باشند .

رسولی افزود : عمده ترین برنامه های شاخص سازمان بهزیستی شامل : توانمندسازی جامعه هدف ، استقلال مالی و خروج آنها از چرخه حمایت سازمان است که امید است با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری ۳۰۰ گروه با برنامه سه ساله توانمند گردند .

وی در ادامه گفت : از دیگر بحث های حائز اهمیت در معاونت امور اجتماعی ، موضوع آسیب های اجتماعی است که گریبان گیر افراد و جامعه شده و با همکاری و تعامل مراکز و مؤسساتی که در این راستا فعالیت دارند شامل : خانه سلامت ، خانه ندای مهر ، اورژانس اجتماعی تلاش می نمایند تا قبل از ورود دستگاه قضایی ، به عنوان تیم غربالگر (کنترل و پیشگیری ) اقدام نمایند .

برگزاری همایش دختران ؛ حمایت های روانی _ اجتماعی ، توسعه

سپس حجت الاسلام و المسلمین برومند رازیانی ؛ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کردستان در خصوص جایگاه و کرامت زنان و دختران در اسلام و بیان احادیثی از پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در خصوص با احترام رفتار کردن و صدا زدن دختران ، بیاناتی ایراد نمود .

در طول همایش برنامه های گروه سرود ، دف نوازی و کلیپ و دکلمه اجرا گردید .

برگزاری همایش دختران ؛ حمایت های روانی _ اجتماعی ، توسعه

در پایان همایش به دختران و پرسنل خانه ها و مؤسسات خیریه به رسم یادبود لوح سپاس و کارت هدیه اهداء شد .

منبع : روابط عمومی بهزیستی استان کردستان

کد خبر 58223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد