فراخوان اداره کل بهزیستی خراسان شمالی

اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور، فعالیت " تأسیس و راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی خانه امن شهرستان بجنورد " برای زنان خشونت‌دیده و فرزندان ایشان (با تفکیک سنی) را واگذار مینماید.

آگهی فراخوان  تأسیس  مرکز  غیردولتی  "خانه امن زنان تحت خشونت خانگی“

اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در نظر دارد در راستای اجرای برنامه‌های ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور، فعالیت " تأسیس و راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی خانه امن شهرستان بجنورد " برای زنان خشونت‌دیده و فرزندان ایشان (با تفکیک سنی) را واگذار نماید.

صرفاً مؤسسات مشمول بند 13 ماده یک فصل اول آئین‌نامه داخلی ماده 26  قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب شورای معاونین سازمان بهزیستی در جلسه 6/6/96 میتوانند نسبت به راه‌اندازی خانه امن در قالب برنامه حمایت از زنان تحت خشونت خانگی اقدام نمایند که باید شروط ذیل را مدنظر داشته باشند:

  1. دارای پروانه تأسیس مؤسسات موضوع بند 13 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت باشد.

         تبصره 1: اساسنامه مؤسسه باید با اهداف اجرای طرح در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده باشد.

         تبصره 2: مؤسسات دارای پروانه فعالیت در حوزه اجتماعی در اولویت می‌باشند.

  1. نأسیس خانه امن به منظور حمایت و توانمندسازی زنانی است که مورد خشونت واقع گردیده‌اند. این زنان ممکن است عهده‌دار حضانت فرزندان خود نیز باشند.
  2. اهم اهداف این مرکز بشرح ذیل می‌باشد:

تأمین محل امن جهت زنان خشونت‌دیده و فرزندان آن‌ها( با در نظرگرفتن محدودیت‌های سنی شرعی برای پسران  - مداخله در مشکل یا وضعیت فرد خشونت‌دیده به منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهی آن‌ها و خانواده‌هایشان و کمک به درک موقعیت خود در شرایط خشونت‌زا و به کارگیری شیوه‌های پیشگیرانه . - ارتقاء توانمندیهای زنان خشونت‌دیده و خانواده‌هایشان جهت مقابله با مسائل فردی و اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی به موقع - انجام مداخلات تخصصی روانی و اجتماعی در اصلاح رفتار مرتکبین خشونت در راستای بازگشت زن خشونت‌دیده به محیط خانواده ایمن.

  1. مؤسسه خیریه میبایست دارای توانمندی اقتصادی بوده و به منابع دولتی وابستگی نداشته و می‌بایستی توان مالی پرداخت حداقل 2 ماه هزینه‌های جاری و حقوق و بیمه کارکنان خانه امن را داشته باشد.
  2. .با توجه به حساسیت امر خطیر تامین زنان خشونت دیده در خانه های امن  و لزوم توجه خاص نسبت به تأمین شرایط جسمی، روانی  اجتماعی، عاطفی، شناختی و معنوی این گروه از زنان و فرزندانشان مؤسسه باید نسبت به بکارگیری نیروی انسانی مورد نیاز که عبارتند از: مددکار اجتماعی روانشناس مربی کمک مربی وآشپز، اقدام لازم را انجام دهد.
  3. ‌مؤسسه مورد نظر موظف است کلیه مطالبات نیروی انسانی بکار گرفته شده را برابر با قوانین کار، تأمین‌اجتماعی و سایر قوانین و مقررات مربوط در برابر مراجع قانونی مرتبط و ذیصلاح  پرداخت نماید.
  4.  پرداخت کلیه کسورات قانونی اعم از بیمه و مالیات و ... (در صورت شمول) بعهده ‌مؤسسه منتخب است.
  5. ‌مؤسسه مورد نظر باید توان پشتیبانی تیم مددکار و روانشناس را جهت اعزام موارد ارجاعی از سوی سازمان بهزیستی در تمام 24 ساعت شبانه روز داشته باشد.
  6.  داشتن کد اقتصادی، سابقه مالیات و سابقه‌ی بیمه تأمین اجتماعی ‌برای مؤسسه الزامیست.
  7. ‌مؤسسه موظف به تامین هزینه لباس، خوراک، پوشاک، هزینه‌های پزشکی و دارویی، زنان تحت خشونت خانگی می‌باشد.
  8. پرداخت هزینه‌های جاری خانه امن جهت اجرای طرح  به صورت کامل بعهده ‌مؤسسه می‌باشد.
  9. هزینه درج آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار بعهده ‌مؤسسه منتخب است.
  10. بهزیستی در رد یا قبول یک یا کلیه پیشنهادات مختار است.
  11. ‌مؤسسه منتخب تایید می نماید که مشمول ممنوعیت مذکور در قانون منع مداخله کارکنان دولت مصوب سال 37 نمی باشد و چنانچه تخلف این موضوع به اثبات برسد، بهزیستی حق دارد که پیشنهاد ارائه شده را مردود و تضمین شرکت در استعلام را به نفع خود ضبط نماید.
  12. ‌مؤسسه منتخب حق واگذاری موضوع قرارداد/ تفاهم‌نامه را چه به صورت کلی یا جزئی  و به هر نحو به سایر اشخاص حقیقی و حقوقی ندارد.
  13. مدت زمان انعقاد تفاهم نامه / قرارداد یکساله می باشد.

          لذا از کلیه مؤسسات غیردولتی واجد شرایط ذیل که صاحب تجربه،توانائی و صـلاحیت بـوده و دارای مجـوز فعالیـت از مراجـع قانونی ذیربط می‌باشند دعوت به همکاری به عمل می‌آید.

متقاضیان جهت دریافت اطلاعات لازم و تکمیلی میتوانند به معاونت امور اجتمـاعی اداره کـل بهزیسـتی خراسـان شـمالی بـه آدرس فوق الذکر مراجعه و یا با شماره تلفن 32257791 با کارشناس مربوطه خانم زمانی  تماس حاصل نمایند.

.

کد خبر 58209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد