حل مشکل تردد معلولین در فضاهای عمومی شهری از وظایف همه ادارات دولتی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به تکالیف قانونی دستگاه ها در قبال مناسب سازی مبلمان شهری برای تسهیل تردد معلولین گفت: این مهم از وظایف همه ادارات و سازمان ها می باشد و مشارکت جمعی را می طلبد.

ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ظهر امروز در  جلسه  ستاد مناسب سازی فضای شهری برای معلولین جسمی و حرکتی استان که  در سالن بقیه الله استانداری قم برگزار شد گفت: مناسب سازی و بهسازی مبلمان و فضای شهری یکی از نیازها و از الزامات ضروری برای تردد معلولین جسمی و حرکتی در فضاهای عمومی شهری است و باید با برنامه ریزی در سه سطح به این مهم به پردازیم : اول تاکید بر مناسب سازی در پروژه های جدید ، دوم بهسازی اماکن موجود در زمینه مناسب سازی و سوم اصلاحات نقطه ای و رفع ایرادات .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان این که اقدامات خوبی در سالیان گذشته انجام گرفته است افزود: نیازمند مشارکت همه دستگاه های خدماتی و حضور نمایندگان جامعه معلولان جسمی و حرکتی در جلسات طراحی و بهسازی معابر و پارکها و سایر فضاهای شهری در شهرداری ها هستیم.

وی حضور و مشارکت فعال قشر معلولین در مجموعه های تصمیم گیر را گامی موثر در بهبود خدمات به این قشر از جامعه دانست  و بر لزوم طراحی پروژه های تولید مسکن به ویژه طرح نهضت ملی مسکن با نگاه به نیازهای معلولان جسمی و حرکتی تاکید کرد.

معتمدی در خاتمه برگزاری  منظم و مستمر جلسات کمیته مناسب سازی و بهسازی  در شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی با حضور نمایندگان بهزیستی و تشکلهای معلولین و ارائه گزارشات مربوطه به ستاد را از ضروریات دانست و ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم شرایط را برای زندگی بهتر معلولین و جانبازان عزیز فراهم کنیم.

لازم به ذکر است بعد از توضیحات مدیر کل بهزیستی و دبیر جلسه در خصوص اقدامات صورت گرفته ، مجید شکوری مدیر عامل انجمن ضایعه نخاعی استان با اشاره به مصوبات کشوری شهر بدون مانع ، خاطرنشان کرد در استان قم منطقه 7 شهرداری به عنوان پایلوت شهر بدون مانع درنظر گرفته شده است که اقدمات دستگاهها در خصوص مناسب سازی و نواقص موجود در این منطقه به تفصیل گزارش داده شد .

کد خبر 58193

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد