۱۵۶ معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ قزوین پذیرش شدند

مدیر کل بهزیستی قزوین از پذیرش ۱۵۶ معتاد متجاهر در مرکز ماده ۱۶ استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۰ بیمار در سالن سم‌زدایی این مرکز حضور دارند و ۱۳۶ بیمار در حال آماده شدن برای ورود مجدد به جامعه هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور روز چهارشنبه در بازدید از مرکز ماده ۱۶ استان (مرکز نگهداری معتادان متجاهر) واقع در شهرستان البرز، افزود: معتاد متجاهر فردی است که براساس ضوابط، مصرف مواد مخدر توسط او محرز شده است و مکانی هم برای زندگی ندارد.  

وی با بیان اینکه اقدامات درمانی و توانمندسازی در این مرکز انجام می شود؛ اظهار داشت:سه بخش در این مرکز مستقر است و مراجعان به این مرکز، در ابتدا وارد سالن سم زدایی می‌شوند و پس از اقامت در این سالن که قطعا محدودیت هایی در راستای ترک اعتیاد است به سالن های اقامتی ارجاع داده می‌شوند و اقدامات درمانی و حمایتی در آن صورت می گیرد.  

دهباشی پور همچنین گفت: ظرفیت مرکز ماده ۱۶ استان ۵۰۰ نفر است اما در حال حاضر این مرکز برای ۲۵۰ نفر تجهیز شده که به مرور با توجه به حجم مراجعات به ظرفیت آن اضافه می شود.  

 مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: با توجه به اینکه دوره بهبود حداقل سه ماه است و از زمان افتتاح این مرکز تاکنون هنوز سه ماه نشده، بنابراین هیچ بیماری از این مرکز ترخیص نشده است.  

وی‌ با بیان اینکه دلیل اقامت طولانی در این مرکز انجام اقدامات درمانی و مشاوره ای خوب و موفق است، تصریح کرد: هدف از اقامت در این مرکز پاکی و مهارت آموزی به بیماران است تا پس از ورود به جامعه زمینه بروز آسیب مجدد برای آنها کاهش یابد

کد خبر 58192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد