در رسانه| کارگاه آموزشی تربیت مدرس ویژه تسهیلگران اجتماعی در ایلام برگزار شد

کارگاه آموزشی تربیت مدرس ویژه تسهیلگران طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان (مانا) روز دوشنبه در مجتمع فرهنگیان شهر ایلام آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی، اظهار کرد: در این کارگاه سه روزه ۲۲ تسهیلگر زن و مرد از ۱۲شهرستان استان حضور دارند.

«فروزان افسرده» تصریح کرد: با بیان اینکه طرح مانا از تیرماه سال جاری در محلات آسیب خیز شهرستان های سراسر استان اجرا می شود، ادامه داد: این طرح در ۲۲محله آسیب خیز استان اجرا و ویژه نوجوانان دختر و پسر ١٥ تا ١٨ سال  است.

وی با بیان اینکه این طرح از طریق حضور تسهیلگر آموزش دیده در گروه محلی صورت می پذیرد یادآور شد: برای اجرای این طرح ۲۵ گروه از نوجوانان در این محلات تشکیل که در مجموع ۵۰۰ نوجوان را شامل می شود.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: طرح مانا از طرح های پیشگیری سازمان بهزیستی است که از طریق مشارکت اجتماعی نوجوانان در جهت شناسایی، کاهش و برطرف نمودن آسیب ها و مشکلات آن ها توسط خودشان انجام می شود.

افسرده با ذکر اینکه مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند موجب افزایش کارایی و اثر بخشی شود، افزود: این رویکرد بویژه در گروه سنی نوجوانان به دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر علاوه بر اینکه زمینه ارتقا دانش و آگاهی آنان را فراهم می کند، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری، شناخت مسایل، مخاطرات و چالش های اولویت دار و در نتیجه ارایه راه حل های خلاقانه برای حل مسایل و طراحی پروژه های کوچک همیاری به منظور اجرا در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را برای نوجوانان موجب می شود.

وی ارتقا توانمندی های نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان در موسسات و مراکز غیر دولتی، ارتقا توانمندی های نوجوانان، افزایش شناخت  نسبت به مسایل و آسیب های اجتماعی نوجوانان، اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کار گروهی و افزایش مهارتهای کار گروهی و مشارکتی را  از اهداف این طرح عنوان کرد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام  اجرای بهینه و مناسب این طرح را در توسعه ظرفیت مشارکت اجتماعی نوجوانان مهم و تاثیرگذار دانست.

کد خبر 58160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد