در رسانه| سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام خبر داد: ۶۰ پایگاه در استان آماده‌ی معاینه چشم کودکان سه تا شش ساله

ایسنا/ایلام سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام با اشاره به آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در این استان از عموم خانواده‌ها برای شرکت در این برنامه به منظور معاینه چشم کودکان ۳ تا ۶ساله دعوت کرد.

«حسین نورعلیوند» در گفت‌وگو با ایسنا،با اعلام این خبر، اظهار کرد: این طرح امسال در ۶۰ پایگاه در سراسر استان اجرا می‌شود و خانواده های دارای فرزندان سه تا شش ساله می‌توانند با مراجعه به پایگاه های سنجش بینایی از سلامت چشمان فرزندانشان اطمینان کسب کنند و در صورت مشکوک بودن به عارضه تنبلی چشم برای ادامه درمان به متخصصان ارجاع شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام گرفته، اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در استان تا پایان امسال ادامه خواهد داشت،گفت: در سال گذشته حدود ۲۰ هزار کودک ایلامی ۳ تا ۶ ساله در اجرای طرح سنجش بینایی مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ۸۹۰ نفر که مشکوک به تنبلی چشم بودند به بینایی‌سنج و یا چشم پزشک ارجاع داده شدند.

سرپرست بهزیستی استان ایلام گفت: کودکانی که به عینک نیاز داشته و از نظر مالی با مشکل مواجه باشند از سوی بهزیستی مورد حمایت قرار می گیرند کهدر این زمینه سال گذشته کمک هزینه عینک به ۱۲۱ نفر پرداخت شده است.

کد خبر 58158

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد