در رسانه| اجرای طرح مانا برای نوجوانان محلات آسیب خیز ایلام

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام گفت: نوجوانان ساکن در شماری از محلات آسیب خیز شهرستان های این استان زیر پوشش طرح مانا قرار می گیرند.

به گزارش تابناک ایلام ؛ فروزان افسرده در حاشیه کارگاه آموزشی تربیت مدرس ویژه تسهیلگران طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان (مانا) توضیح داد: طرح مانا از تیرماه سال جاری در 22 محله آسیب خیز شهرستان های سراسر استان اجرا می شود که در قالب آن 500 نوجوان دختر و پسر ١٥ تا ١٨ سال زیر پوشش قرار می گیرند.

وی ادامه داد: طرح مانا از طرح های پیشگیری سازمان بهزیستی است که از طریق مشارکت اجتماعی نوجوانان در جهت شناسایی، کاهش و برطرف نمودن آسیب ها و مشکلات آن ها توسط خودشان انجام می شود.
معاون بهزیستی ایلام با ذکر اینکه مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و نیز توانمندسازی مخاطبان و ذینفعان در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند موجب افزایش کارایی و اثر بخشی شود، افزود: این رویکرد بویژه در گروه سنی نوجوانان به دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر علاوه بر اینکه زمینه ارتقا دانش و آگاهی آنان را فراهم می کند، توانمندی و ظرفیت لازم برای ترویج پیام های پیشگیری، شناخت مسایل، مخاطرات و چالش های اولویت دار و در نتیجه ارایه راه حل های خلاقانه برای حل مسایل و طراحی پروژه های کوچک همیاری به منظور اجرا در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را برای نوجوانان موجب می شود.

افسرده با ذکر اینکه این طرح از طریق حضور تسهیلگر آموزش دیده در گروه محلی صورت می پذیرد یادآور شد: برای اجرای این طرح 25 گروه از نوجوانان در این محلات تشکیل که در مجموع 500 نوجوان را شامل می شود.

وی ارتقا توانمندی های نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان در موسسات و مراکز غیر دولتی، ارتقا توانمندی های نوجوانان، افزایش شناخت نسبت به مسایل و آسیب های اجتماعی نوجوانان، اصلاح نگرش در جهت جمع گرایی و کار گروهی و افزایش مهارتهای کار گروهی و مشارکتی را از اهداف این طرح عنوان کرد.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام اجرای بهینه و مناسب این طرح را در توسعه ظرفیت مشارکت اجتماعی نوجوانان مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: در این کارگاه سه روزه 22 تسهیلگر زن و مرد از 12شهرستان استان حضور دارند./ح

کد خبر 58157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد