برگزاری اولین جلسه کمیته تخصصی مناسب سازی استان سمنان

اولین جلسه کمیته مناسب سازی استان سمنان در سال جاری با حضور معاونت توانبخشی  و کارشناس مناسب سازی اداره بهزیستی و  نمایندگان دستگاههای اجرایی در سالن فیاض بخش ستاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی اولین جلسه کارشناسی کمیته تخصصی اجرایی زیرمجموعه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان در سال ۱۴۰۱ به میزبانی بهزیستی باحضور معاونت توانبخشی، کارشناس مناسب سازی و نمایندگان دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات شهید فیاض بخش برگزار شد.

در ابتدا احمد پیوندی معاونت توانبخشی اداره بهزیستی استان ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی و پیگیریهای لازم در امر مناسب سازی گفتند : با انجام صحیح مناسب سازی می توان حضور افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان را در جامعه پر رنگ تر کرد تا این قشر بتوانند از حقوق برابری با دیگر شهروندان برخوردار شوند ،  هدف از برگزاری جلسات پیگیری مناسب سازی در اماکن و فضاهای عمومی و ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط بـه معلولیت ها و افزایش آگاهی ها است . 

وی برلزوم شناسایی نقاط مشکل دار سطح شهر و اولویت بندی آنها تاکید و گفت : تیم نظارتی مناسب سازی بر اماکن عمومی و  دستگاه های اجرایی که معلولین بیشتر با آنها مراجعه دارند ، نظارت بر این اماکن را در اولویت قراردهند و  وظیفه تمام دستگاه های اجرایی است که در پرداختن به امور معلولین، از تمام ظرفیت های خود کمک گیرند.

 پیوندی در این جلسه با تاکید بر اینکه مناسب سازی اماکن باید با نظر تیم کارشناسی بهزیستی، شهرداری و نظام مهندسی و در جهت تامین رفاه افراد دارای معلولیت انجام پذیرد ادامه دادند : اقدامات خوبی در زمینه مناسب سازی اماکن و معابر شهری انجام شده است ولی کافی نیست و تحقق این امر مستلزم همت مردم و مسولان است.

معاونت توانبخشی در پایان خواستار نظارت بر اجرای استاندارد های مناسب سازی کلیه ساختمانها توسط مهندسین ناظر و تیم های بازرسی سازمان نظام مهندسی شده و خاطرنشان کردند: هماهنگی و تعامل لازم با سازمان، شهرداری ها، مراجع صدور پروانه و دیگر دستگاههای ذیربط مبنی بر اینکه صدور پایان کار پروژه های ساختمانی با کاربری عمومی، باید منوط به رعایت استاندارد های تخصصی و نصب تجهیزات مربوط به معلولان باشد انجام شده است .

کد خبر 58101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد