چالش های ورزش معلولین بررسی و رفع می شود

نشست بررسی راهکارهای رفع چالشهای ورزشی جامعه معلولین تحت پوشش بهزیستی برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری، سرپرست اداره کل بهزیستی استان در نشست با رئیس هیئت معلولان و جانبازان استان چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت بدنی و ورزش برای عموم مردم خوب و برای افراد دارای معلولیت ضروری و واجب است. و هرچه قدر بر مباحث ورزشی این گروه تاکید شود، یقینا هزینه های درمانی و عوارض معلولیت کمتر خواهد بود.

نصیری افزود: ورزش فرصتی مناسب برای اثبات و پرورش توانایی های نهفته معلولین است و علاوه بر اینکه معلولین را در مسیر زندگی عادی قرار می‌دهد، می‌تواند انگیزه‌ای برای سایر مردم باشد.

وی با اشاره به تاثیر ورزش در افزایش اعتماد به نفس و تشویق معلولین ادامه داد: فعالیت ‌های ورزشی معلولان، علاوه بر این که آن ها را از افسردگی و گوشه نشینی می‌ رهاند می ‌تواند در کاهش عوارض معلولیت و محدودیت‌ هایی که به واسطه معلولیت به آن دچار هستند نیز کمک کند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان حضور در فعالیت اجتماعی و توانمند سازی جامعه هدف را از دیگر فواید ورزش برای افراد دارای معلولیت ذکر کرد و افزود: باید در حوزه استعدادیابی این گروه ورود پیدا کرده و از طریق تعامل با هیئت های مختلف ورزشی، برای کشف استعدادها و ارتقای ورزش جامعه هدف فعالیت کرد.

کد خبر 58048

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد