«درمان اعتیاد»؛ علت ۴۳ درصد تماس‌ها با خط ملی‌اعتیاد

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از برقراری بیش از ۴۵۴ هزار تماس موفق با خط ملی اعتیاد طی سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این میان بیش از ۷۹ درصد تماس‌گیرندگان را زنان و ۲۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایسنا، «فرهاد اقطار» سرپرست پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تعداد تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: در سال گذشته ۴۷۱ هزار و ۶۰۸ نفر با خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ تماس گرفتند که میزان تماس‌های موفق حدود ۴۵۴ هزار و ۷۹۶ نفر برآورد می‌شود.

وی افزود: بیش از ۷۹ درصد تماس‌گیرندگان را زنان و حدود ۲۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: ۴۳ درصد تماس‌گیرندگان سوالاتی درخصوص درمان اعتیاد داشتند که از این میزان حدود ۲.۹ درصد را زنان و ۴۱ درصد را مردان تشکیل می‌دهند. مابقی تماس‌ها مربوط به حوزه راهنمایی، پیشگیری در کودکان و نوجوانان و همسران و ارجاعات به مراکز درمانی بوده است.

اقطار با اشاره به اینکه میزان تماس‌ با خط ملی اعتیاد در ماه‌های مختلف متفاوت بوده است، یادآور شد: در ماه‌هایی مانند فروردین که میزان رفت و آمد خانواده بیشتر است و افراد دوست ندارند فرد معتاد در خانه باشند و فرد درمان شده باشد، میزان تماس‌ها بیشتر است. همچنین در ماه‌هایی مانند مهر و آبان و در زمان بازگشایی مدارس نیز میزان تماس‌ها نسبت به ماه‌های دیگر بیشتر است.

سرپرست معاونت پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: البته به دلیل اینکه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم جنس تماس‌ها با تماس‌های سال‌های قبل فرق داشت و بیشتر سوالات درخصوص موضوعات درمانی بود.

به گفته وی، بیشترین سوالات تماس‌گیرندگان درخصوص مواد مخدر، در زمینه مصرف مواد صنعتی و در زمینه درمان اعتیاد و بیشترین سوالات مربوط به موادمخدر سنتی بوده است.

کد خبر 57928

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =