طرح بهداشت دهان و دندان برای کودکان معلول اجرا می‌شود

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان‌ برای کودکان دارای معلولیت خبر داد و گفت: این طرح به ویژه برای کودکان دارای اوتیسم و معلولیت شدید اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایرنا، «رامین رضایی» سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی کشور، افزود: در این طرح دندانپزشکان داوطلب همکاری، درباره نحوه ارتباط و کار تخصصی با افراد دارای معلولیت آموزش خواهند دید.

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: این طرح تاکنون در ۲ استان، از جمله کرمان پایلوت شده است و امسال در ۷ استان این طرح انجام خواهد شد که اجرای بخشی از آن منوط به اعتبارات است.

وی، خاطرنشان کرد: کودکان دارای اتیسم و معلولیت شدید، توان به زبان آوردن مشکل دندان و دهان خود را ندارند و برخی بدخلقی‌ها ناشی از مشکلات دهان و دندان است.

رضایی، گفت: دندانپزشک‌ها معمولا به شرایط کودکان دارای معلولیت واقف نیستند و به خاطر تخصصی بودن این کار برای ترمیم دندان‌های کودکان معلول دارای مشکلاتی هستیم.

سرپرست دفتر امور توانبخشی روزانه و توانبخشی پزشکی سازمان بهزیستی کشور، یادآور شد: از تعداد یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۷۴ نفر دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی، ۱۶.۵ درصد معادل تعداد ۲۵۶ هزار و ۶۷۴ نفر در سنین کودکی صفر تا ۱۸ سال هستند.

یادآوری می‌شود، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی هستند. طبق آمار جامعه جهانی، معلولان ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند که در ایران این آمار ۱۰ درصد محاسبه می‌شود که ۳ درصد از آنها معلولیت شدید و خیلی شدید دارند. براین اساس جمعیت معلولان ایران بین هشت میلیون نفر برآورد می‌شود.

کد خبر 57838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =