کارگاه آموزشی آشنایی با مهارت های زندگی، هوش هیجانی در خانواده برگزار شد

کارگاه آموزشی آشنایی با مهارت های زندگی «هوش هیجانی در خانواده با حضور مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری، مدیر کل بهزیستی استان و مشاور ایشان در امور بانوان به همراه سایرین مشاورین امور بانوان کلیه دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت گرامیداشت هفته جمعیت در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان رقیه زنگنه نژاد با اشاره به خدمات گسترده سازمان بهزیستی گفت : سازمان بهزیستی همیشه پیش قدم در موضوعات مشاوره خانواده می باشد و کارگاه‌های آموزشی متعدد به صورت رایگان به مناسبت های مختلف به ویژه هفته جمعیت برگزار نموده است

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری افزود: خانواده مرکز رشد، شکوفایی و بالندگی انسان است و توانمندی های فردی در صورتی به نتیجه می رسد که خانواده سالم و سلامت باشد.

زنگنه نژاد اضافه کرد:خانواده مهمترین محوریت و نهاد اجتماعی است در این راستا محوریت اصلی عملکرد دولت، خانواده می باشد. و تمامی برنامه های امور بانوان نیز حول این محور برنامه ریزی می گردد.

وی افزود: مهمترین اصل و کارکرد خانواده از نظر اسلام فرزند آوری و پرورش صحیح آنان است.

در ادامه دکتر حسین اسدی راد مدیر کل بهزیستی استان بوشهر ضمن تشکر از حضور و نگاه ارزشمند مدیر کل امور زنان وخانواده استانداری خاطر نشان کرد: امروزه ضرورت های ما با توجه به سیاست های برنامه ریزی شده است و بر اساس نیاز سنجی ها و ضرورت های موجود بحث تحکیم بنیان خانواده می باشد که این مهم موجب ارتقاء سطح کیفی و کمی روابط خانواده در جهت کسب توانمندسازی بیشتر می شود.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر متذکر شد: آسیب های درون خانواده از جمله طلاق، کاهش کارایی کیفیتی روابط خانوادگی، مدل های همسرداری، مسائل والدگرایی، فرزند پروری همه در مجموعه کار بهزیستی قرار می‌گیرد که ما باید در جهت انجام کار بنیادی و ساختاری، سطح توانمندی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی افزایش دهیم.  

وی ادامه داد : یکی از رسالت های دارای اهمیت بهزیستی بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توانمندسازی خانواده ها در تمام عرصه‌های مختلف که ما به عنوان یک همکار و همگام در کنار مجموعه امور زنان و خانواده استانداری قرار گرفته ایم و این شروعی نو جهت ساخت و اجرای شدن برنامه‌های متفاوت و هدفمند درتمامی ادارات دولتی می باشد.

دکتر اسدی راد گفت : ما باید از خدمات روانشناختی که در سطح استان موجود است استفاده نموده تا شرایط مطلوب تری جهت توسعه آموزش و بهره‌گیری بیشتر از زیر ساخت ها فراهم شود.

در ادامه صدیقه سالمی مشاور امور بانوان اداره بهزیستی عنوان نمود : بهزیستی مجموعه‌ای حمایتی و تخصصی می باشد که در حوزه های مختلف آموزشی، توانبخشی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توسعه مشارکت های فردی اجتماعی به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می نماید.  

وی در خاتمه افزود : این ارگان با هدف دستیابی به جامعه ای سالم و پویا، همراه و هم قدم با کلیه دستگاه های اجرایی در سطح استان می باشد.

کد خبر 57820

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد