طرح های پیشگیرانه در مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس استان یزد اجرا می شود

بهزیستی و آموزش و پرورش به منظور اجرای طرح پیشگیرانه در حوزه معلولیت ها و آسیب های اجتماعی ویژه ی مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس تفاهم نامه همکاری امضا می کنند.

سرپرست بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: با توجه به اشتراک زیاد بهزیستی و آموزش و پرورش در اجرای طرح های پیشگیرانه ویژه ی مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و مدارس این همکاری فیمابین دو دستگاه صورت می گیرد.

"رضا ابهت" با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی و پیشگیری از تنبلی چشم در مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی گفت: سال گذشته 43 هزار کودک 3 تا 6 ساله سنجش بینایی شدند که از بین آن ها 280 کودک آمبلیوپ شناسایی شدند.

وی همپوشانی گروه سنی 5 تا 6 سال میان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را یادآور شد و گفت: بر همین مبنا مقرّر شد بهزیستی اقلام مورد نیاز برای سنجش بینایی کودکان و آموزش مربیان برای اجرای طرح را بر عهده بگیرد و آموزش و پرورش طبق دستورالعمل بهزیستی سنجش بینایی کودکان را انجام دهد.

سرپرست بهزیستی استان یزد همچنین از اجرای برنامه آگاهسازی پیشگیری از معلولیت ها در مدارس خبر داد و گفت: این برنامه از سال 1395 در تمام دبیرستان های متوسطه پایه دهم و یازدهم در تمام شهرستان ها آغاز شده است.

وی افزود: در دوران شیوع کرونا به دلیل غیر حضوری بودن مدارس، اجرای این طرح ها با وقفه دوساله روبرو شد که امید است در سال تحصیلی پیش رو و با همکاری همیشگی آموزش و پرورش این برنامه ادامه یابد.

ابهت با اشاره به اجرای طرح غربالگری اضطراب در کودکان گفت: این طرح با هدف شناسایی زود هنگام اضطراب کودکان، ارجاع زود هنگام جهت مداخلات تخصصی، افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب توسط بهزیستی اجرا می گردد.

کد خبر 57817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد