کارکنان بهزیستی باید در مقابل مطالبات جامعه هدف صبر و شکیبایی داشته باشند / سازمان بهزیستی باید سازمانی مطالبه گر باشد

چهل و یکمین همایش سراسری ، علمی کاربردی معاونین امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با حضور علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ، سید محمدجواد حسینی مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور توسعه و نظارت بر برنامه های بهزیستی کشور ، دکتر اصغر کاظمی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ، دکتر فریبا بریمانی سرپرست بهزیستی مازندران و معاونین امور توانبخشی ادارات کل بهزیستی سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ علی محمد قادری ، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر مطالعه علم روز برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف ، گفت : مطالعه و تفکر سبب برنامه ریزی بهتر برای ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه هدف می شود بنابراین مدیران برای ارائه خدمات مناسب تر باید تفکر خلاقانه و نقادانه داشته و به علم روز در حوزه خود واقف باشند.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور خدمت به جامعه هدف را بسیار ارزشمند دانست و افزود : باید خداوند را برای اینکه فرصت خدمتگذاری به جامعه هدف را برای ما فراهم کرده است شاکر باشیم و در رفع مشکلات آنان تلاش کنیم.
قادری با بیان اینکه کارکنان بهزیستی باید در مقابل مطالبات جامعه هدف صبر و شکیبایی داشته باشند ، ادامه داد : خداوند متعال ثواب بالایی را برای سه ثواب تیمار بیمار ، نقش آفرینی در حادثه و کمک به فرد غریب در نظر گرفته است و سازمان به این افراد خدمات ارائه می کند.
وی با تاکید براینکه سازمان بهزیستی باید سازمانی مطالبه گر باشد ، گفت : مدیران بهزیستی باید با دستگاه ها در حوزه های مختلف تعامل داشته باشند و بتوانند از ظرفیت های آنان بدرستی استفاده کنند.
وی افزود : سازمان بهزیستی برای جابجایی افراد دارای معلولیت باید سامانه هوشمند داشته باشد تا افراد دارای معلولیت بتوانند به راحتی تردد کنند.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور تفریح ، ورزش و هنر سه مولفه اساسی در رشد ، بالندگی و توانمندسازی فرد دارای معلولیت دانست و ادامه داد : عصر جدید را در بهزیستی کلید زدیم و برای ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه هدف رایزنی هایی با وزیر ورزش و جوانان صورت گرفته است  تا با سوق دادن جامعه هدف به ورزش از انزوای آنان جلوگیری کنیم.
 قادری بر توجه به بیمه افراد دارای معلولیت تاکید کرد و گفت : فرد دارای معلولیت بیشتر از بقیه افراد در معرض آسیب قرار دارد بنابراین باید بیمه ، خدماتی متناسب با نیازهای آنان ارائه دهد. 
وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی تنها سازمان تخصصی و حمایتی کشور است ، افزود : همه ما در مسیر زندگی ممکن است که دچار معلولیت یا در سالمندی نیازمند کمک باشیم برای همین باید خود را در جایگاه آنان قرارداده و خدمات را بدرستی ارائه دهیم.
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور معاونت توانبخشی را شناسنامه سازمان دانست و ادامه داد : بزرگترین آفت در سازمان بهزیستی ناامید شدن از بهبود تحول در سازمان است.
قادری مردمی سازی ، هوشمند سازی ، کار آمدسازی و شفاف سازی را چهار رویکرد سازمان برشمرد و بیان کرد : غربالگری حوزه توانبخشی باید در سال جاری به اتمام برسد و برنامه و طرح ها در این حوزه ترسیم شود.
وی نیازمند یابی را واژه جدید در سازمان دانست و افزود: باید با کمک تسهیل گران و افرادی که کارهای اجتماع محور انجام می دهند افراد نیازمند را شناسایی کنیم.

کد خبر 57741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد