برگزاری اولین کارگروه اجتماعی فرهنگی برنامه اقدام و عمل در استان اردبیل

کارگروه اجتماعی فرهنگی برنامه اقدام و عمل (حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان) با رویکرد دوستدار کودک با حضور معاون سیاسی امنیتی، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی و مدیر کل امور بانوان استانداری، معاون اجتماعی دادسرای عمومی و انقلاب، مدیران دستگاههای اجرایی و عضو کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابان، سرپرست اداره کل و معاونین توسعه پیشگیری و امور اجتماعی بهزیستی استان و هیات همراه در محل استانداری اردبیل برگزار شد.

در این نشست رضایی سرپرست اداره کل بهزیستی استان اردبیل در رابطه با اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خیابان طی سالیان متمادی از طریق بهزیستی استان گفت: با توجه به سیاست ها و دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی کشور، اقدامات بسیار خوب و قابل قبولی به کودکان کار و خیابان و خانواده های آنان ارائه شده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان خاطر نشان ساخت:  برنامه اقدام و عمل (حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان) با رویکرد دوستدار کودک با  ابلاغ  از سازمان بهزیستی کشور جهت اجرا در استان با همکاری و حمایت دستگاههای عضو کمیته ساماندهی مورد جزو دستور کار قرار گرفته است.

 در ادامه دکتر قاسمیان معاون سیاسی امنیتی استانداری اردبیل هم با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع در استان گفت: احساس مسئولیت در قبال حمایت از کودکان کار و خیابانی از سوی فعالان این حوزه امری اجتناب ناپذیر است و باید تلاش شود هیچ کودکی از چرخه حمایت‌های آموزشی و حفاظتی محروم نشود.

وی با اشاره به اهمیت ویژه نظارت و همکاری مردم در برنامه‌های حمایتی از کودکان کار و خیابانی، اطلاع‌رسانی به مردم برای جلب مشارکت در این راستا با تولید محتواهای تاثیرگذار و غنی را مورد تاکید قرار داد.

قاسمیان شناسایی علت‌های گرایش کودکان به کارهای خیابانی را در تصمیم سازی‌ها برای حمایت از این کودکان حائز اهمیت دانست و خواستار مطالعات و ارائه گزارش به اعضای جلسه و مسئولان مرتبط شد.

معاون استاندار اردبیل با بیان اینکه اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه مهم‌تر از اقدامات بعدی است، بر استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی و سمن‌ها در مشارکت برای حمایت از کودکان در معرض ورود به کار خیابانی تاکید کرد.

افزودنی است: تشریح وظایف و مسئولیتهای دستگاههای اجرایی استان در قبال کودکان کار و خیابان، استفاده از نظرات مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به صورت برخط، بیان دیدگاه ها و نظرات صاحبنظران حول نحوه و میزان همکاری بین بخشی دستگاههای عضو کمیته ساماندهی از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

کد خبر 57700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد