در رسانه | معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل
ضرورت ساماندهی کودکان کار در اردبیل

باید تمام توان دولتی و غیردولتی به‌ کار گرفته شود تا کودکان کار در سطح استان اردبیل ساماندهی شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در کارگروه اجتماعی و فرهنگی با محوریت حمایت از کودکان کار و خیابانی، با اشاره به ساماندهی کودکان کار در استان اظهار کرد: باید تمام توان دولتی و غیردولتی به‌کار گرفته شود تا کودک کار از وضعیت نامناسب موجود رهایی یافته و یک زندگی معقول و مناسبی را تجربه کند.

 رضا قاسمیان با بیان اینکه احساس مسئولیت در قبال حمایت از کودکان کار و خیابانی در روحیه فعالان این حوزه امری اجتناب ناپذیر است، گفت: اهمیت دادن به حفظ و حراست فیزیکی و جسمی از کودکان کار باید همراه با توجه به تقویت آموزش و ابعاد تربیتی نیز از سوی دستگاه‌های متولی مد نظر قرار گرفته شود و باید تلاش شود هیچ کودکی از چرخه حمایت‌های آموزشی و حفاظتی محروم نشود.

قاسمیان بیان کرد: نظارت و همکاری مردم در برنامه‌های حمایتی از کودکان کار و خیابانی، اطلاع‌رسانی به مردم برای مشارکت در این راستا با تولید محتواهای تأثیرگذار و غنی از اهمیت بسیاری برخوردار است و عدم توجه لازم به این موضوع می‌تواند در آینده یک چالش و بحران ایجاد کند.

وی ادامه داد: شناسایی علت‌های گرایش کودکان به کارهای خیابانی در تصمیم سازی ها برای حمایت از این کودکان حائز اهمیت است و نیاز است تشکل‌های مردمی و سمن‌ها در مشارکت برای حمایت از کودکان در معرض ورود به کار خیابانی مورد استفاده قرار بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل همچنین افزود: سرنوشت کلیه افراد جامعه به‌خصوص افرادی همچون کودکان کار و خیابانی نیازمند توجه و اقدام کارشناسی و حرفه‌ای توسط دستگاه‌های مربوطه است و در این راستا برای به حداقل رساندن این موضوع، اولویت اصلی و مهم، اقناع‌سازی افکار عمومی مردم استان اردبیل است.

کد خبر 57697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد