۲۷۸ کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست قزوینی تحت حمایت بهزیستی هستند

سرپرست اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر ۲۷۸ کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست قزوینی در مراکز بهزیستی مستقر و تحت حمایت این ارگان هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علی دهباشی پور افزود: شیرخوارگاه حلیمه یکی از فعال ترین مراکز نگهداری از کودک در قزوین است که رسالت آن نگهداری و مهر ورزی به کودکان بی سرپرست یا بدسرپرست است. 

سرپرست اداره کل بهزیستی قزوین با بیان اینکه این شیرخوارگاه از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با کمک خیران احداث شده و خدمات زیادی را به فرزندان بد سرپرست و بی سرپرست ارائه می کند، افزود: کسانی که فاقد والده موثر و والد هستند در این مرکز منتقل می شوند و متناسب با جنسیت و سن در موسسه های مختلف آن نگه داری و تعلیم و تربیت می شوند.

وی با بیان اینکه شیرخوارگاه مهر مینودری نیز نگهداری و مراقبت شبانه روزی از فرزندان بد سرپرست و بی سرپرست نوزاد تا ۳ ساله را برعهده دارد،‌گفت: به طور کلی از سال گذشته تابه امروز ۱۲۷ فرزند بی سرپرست شناسایی و از سوی دستگاه قضا به بهزیستی معرفی شده و در این مراکز نگه داری می شوند.

وی همچنین اظهار داشت: بازپیوند ۸۱ فرزند در خانه های کودکان و نوجوانان از مراکز شبه خانواده، پذیرش ۱۰۰ فرزند جدید و انجام بیمه آتیه ۱۷۶ فرزند از دیگر اقدامات این حوزه بوده است. 

سرپرست اداره کل بهزیستی قزوین ادامه داد: در یک سال اخیر، ۷ فرزند بی سرپرست و بد سرپرست بهزیستی جهت ورود به زندگی مستقل ترخیص شدند و ۱۹ فرزند خواندگی امین موقت نیز ثبت شده است. 

این مسوول اظهار داشت: در مراکز یاد شده علاوه بر معیشت و حمایت های موجود خدمات تخصصی روانشناسی، مددکاری و توانمندسازی برای فرزندان بد سرپرست و بی سرپرست حاضر در مراکز بهزیستی ارایه می شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۷ نفر از فرزندان بهزیستی شرایط لازم برای ترخیص و استقلال دارند که با ثبت نام این افراد در کلاس های فنی و حرفه‌ای در حال آماده سازی آن ها هستیم.

کد خبر 57657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد