تسهیلگری اشتغال جامعه هدف مهمترین راهبرد بهزیستی استان در سال جاری

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، حامد رضایی سرپرست اداره کل بهزیستی استان در کمیته اشتغال بهزیستی با اشاره به تخصیص مبلغ یک هزار و ۳۹۷ میلیاردریال از محل بند، تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به استان اردبیل به اهمیت و جایگاه توانمند سازی جامعه هدف و برنامه ریزی مناسب و کار شناسانه برای جلب به موقع و بهینه اعتبار فوق تاکید کرد.

رضایی گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاستها و برنامه های اصلی بهزیستی استان در سال جاری تسهیگری اشتغال جامعه هدف بهزیستی می باشد لازم است مجموعه بهزیستی استان در راستای تحقق تعهد اشتغال بهزیستی برنامه ریزی عملیاتی و بر اساس برنامه های مختلف از قبیل؛ بیمه پردازی، تشکیل گروههای همیار و...اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: برای تسهیلگری اشتغال جامعه هدف، برنامه های مختلفی از قبیل؛ پرداخت بیمه حق کارفرمایی، بیمه خود اشتغالی، پرداخت جبران کارآیی معلولین، تشکیل کارگروه های همیار زنان یرپرست خانوار و...در دستور کار داریم تا بتوانیم افراد واجد شرایط اشتغال را به مرحله توانمند سازی اقتصادی برسانیم.

رضایی ادامه داد: کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی در صورت به کارگیری جامعه می توانند از تسهیلاتی از قبیل؛ ۲۳%حق بیمه کارفرمایی تا۵۰% حداقل حقوق در قالب جبران عدم کاریی معلولین، تسهیلات قرض الحسنه بانکی و... بهره مند شوند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان اظهار داشت: لازم است همکاران بهزیستی برای گسترش چتر بیمه ای افراد تحت پوشش نسبت به شناسایی کارفرمایان برای به کارگیری جامعه هدف برنامه ریزی مناسب انجام دهند و کارفرمایان محترم هم می توانند برای بهره مندی از تسهیلات سازمان به ادارات بهزیستی مراجعه و نسبت به کارگیری نیروی مورد نظر خود اقدام کنند.

کد خبر 57595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد