تبیین فعالیتهای دستگاههای خدمات رسان برای آشنایی مردم ضروری است

سرپرست اداره کل بهزیستی استان با همراهی معاونین توانبخشی و اجتماعی، مسئول حراست و روابط عمومی به منظور پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان سامان به این شهرستان سفر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری دکتر نصیری در دیدار با امام جمعه این شهرستان، با اشاره به گستردگی فعالیتهای بهزیستی، گفت: سازمان بهزیستی نهادی برگرفته از مردم است و هرجا مردم ورود کنند، ارائه خدمات سریع تر و کارآمدتر بوده است.

وی افزود: حمایتها و توصیه های ائمه جمعه و مسئولین می تواند کار در بهزیستی را تسهیل کند.

امام جمعه سامان نیز در این دیدار تبیین فعالیتهای دستگاههای حمایتی از جمله بهزیستی را خواستار شد و خاطر نشان کرد: باید تلاش شود که مردم آثار فعالیتهای دستگاههای حمایتی را بطور محسوس ببینند.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری در دیدار جداگانه با سرپرست فرمانداری شهرستان سامان نیز به سیاست های سازمان بهزیستی در زمینه توانمندسازی افراد تحت حمایت اشاره کرد و افزود: شهرستان سامان ظرفیت بسیار خوبی برای فراهم کردن زمینه اشتغال افراد تحت حمایت در اختیار دارد و با برنامه ریزی می توان در زمینه توانمندسازی این گروه اقدام کرد.

دکتر نصیری اصلاح فرایندها را از اقدامات در دستور کار عنوان و خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی پتانسیل های خوبی برای ارائه خدمات در اختیار دارد و برای به ثمر نشستن این ایده ها نیازمند حمایت سایر نهادهای اجتماعی و فرهنگی می باشد و کمک و حمایت سایر دستگاهها می تواند راهگشا باشد.

فرماندار شهرستان سامان نیز از بهزیستی به عنوان دستگاه اثر گذار نام برد و اظهار داشت: سازمان بهزیستی از بدنه کارشناسی قوی برخوردار است و از جمله دستگاههایی است که نیاز به تعامل گشترده با سایر نهادها دارد و اگر این مهم تحقق یابد بخش زیادی از افراد جامعه اثرات فعالیتها را خواهند دید.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان همچنین در نشست با دادستان سامان بر اجرای برنامه های مشترک در راستای افزایش مهارتهای زندگی و  آگاهی خانواده ها به منظور پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی تاکید و  یکپارچه سازی روند ارائه خدمات، وحدت رویه و هماهنگی بیشتر بین دستگاهی را از جمله اولویت های کاری عنوان کرد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان در دیدار با مدیران مراکز تحت نظارت و کارکنان اداره بهزیستی شهرستان سامان، این شهرستان را یکی از شهرستانهای موثر دانست که زیرساختهای آن برای فعالیت مهیاست.

نصیری به مراکز تحت نظارت، به عنوان بازوان توانمند سازمان اشاره کرد و افزود: تک تک کارکنان به عنوان مددکار باید در روند اجرای فعالیتها، فعالانه اقدام کنند و کلیه مددکاران باید ضمن اطلاع از مشکلات جامعه هدف، احاطه کامل بر دستورالعمل داشته باشند و برای توانمندسازی افراد تحت حمایت برنامه ریزی کنند.

وی خاطر نشان کرد: عدالت و شفافیت جایگاه ویژه ای در برنامه های سازمانی دارد و کلیه کارکنان موظف به پاسخگویی مناسب به افراد تحت حمایت هستند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان بر ترویج تاب آوری از طریق آموزش مهارتهای زندگی به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تاکید و گفت: نیاز سنجی ها باید قبل از هر اقدامی بر اساس بخشنامه های محوله به نحو احسن صورت پذیرد.

کد خبر 57591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد