سمنان | دو هزار و ۹۸۰ نفر زیر چتر حمایتی بهزیستی در شهرستان

عملکرد بهزیستی شهرستان سمنان در سال گذشته

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، مژگان دلشاد گزارشی از عملکرد اداره بهزیستی شهرستان سمنان در سال گذشته ارائه کرد.

دلشاد در ابتدا این گزارش تعداد مددجویان تحت حمایت بهزیستی شهرستان سمنان را دو هزار و ۹۸۰ نفر به تفکیک یک هزار و ۸۳۷ مرد و یک هزار و ۱۴۳ نفر زن بیان و ابراز داشت. در سال گذشته ۳۷۹ پرونده توانبخشی در کمسیون این شهرستان مورد بررسی که از این تعداد ۳۲۸ پرونده مورد تایید کمیسیون و افراد تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند  .

وی در حوزه شبه خانواده تعداد خانه های نگهداری کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست در شهرستان را ۲ خانه عنوان و افزودند : در این دو خانه ۳۶ فرزند از خدمات نگهداری آموزشی بهره مند می شوند و همچنین با بررسی و برگزاری کمیته های فرزند خواندگی در سال گذشته ۱۰ کودک به متقاضیان واگذار و ۹ فرزند مقیم در مرکز با شرایط حمایتی و سنی به زندگی مستقل هدایت شدند.

رئیس شهرستان سمنان در حوزه زنان سرپرست خانوار گفت : ۲۴۵ خانواده در این حوزه مستمری ماهیانه از بهزیستی دریافت می نمایند که در سال گذشته با همکاری و همراهی اداره فنی و حرفه برای ۱۰۰ نفر از این بانوان دوره آموزشی کسب و کار و اشتغال خانگی برگزار گردید و برای ۲۳۴ نفر از ایشان نیز دوره های آموزشی پیشگیری از معلولیت ها برگزار شده است.

دلشاد تعداد افراد خدمت گیرنده در حوزه درمان اعتیاد را در سال گذشته یک هزار و ۵۹۳ نفر اذعان که تعداد ۴۵ نفر بهبود یافته در این حوزه به دریافت تسهیلات اشتغال معرفی و ۱۹۰ مورد یاری برگ بمنظور کمک هزینه درمان اعتیاد صادر شده است.

وی در ادامه تعداد افراد آموزش داده شده در طرح پیشگیری از اعتیاد (محله محور) در شهرستان سمنان را ۱۶۸ نفر و کودکان مورد غربالگری بینایی را پنج هزار و ۱۰۰ نفر و نوزادان غربالگری شنوایی را دو هزار و ۴۷۹ نوزاد و کودکان ۳ تا ۵ سال مورد ارزیابی غربالگری شنوایی را ۱۴۳ کودک در سال گذشته عنوان کردند.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان سمنان دوره های آموزشی برگزار شده برای آحاد جامعه در سال گذشته را در این شهرستان ۲۰۰ نفر آموزش پیش از ازدواج، ۲۸۲ نفر زندگی خانوادگی، ۱۹۵ نفر مهارت های زندگی، ۵۰ مادر باردار بیان داشتند.

وی خدمات ارائه شده در حوزه مسکن شهرستان را در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴ نفر در قالب کمک بلاعوض خرید مسکن به ۹ نفر، کمک بلاعوض خرید مسکن برای ایتام ۲ نفر، کمک بلاعوض احداث مسکن ۱ نفر، کمک بلاعوض احداث مسکن ایتام ۱ نفر و کمک بلاعوض اجاره مسکن به ۱ نفر انجام شده است.

دلشاد تعداد افراد معرفی شده از جامعه هدف بمنظور دریافت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به بانک های عامل را ۶۶ نفر که از این تعداد ۵۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند بیان و در پایان ضمن خداقوت و تقدیر از کلیه همکاران شاغل در بخش دولتی و غیردولتی، خیرین و شرکای اجتماعی بهزیستی شهرستان سمنان ابراز داشتند : دستیابی به اهداف و ارائه خدمات مطلوب تنها در سایه همدلی و همراهی کلیه مجموعه محقق خواهد شد.

کد خبر 57563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد