بهزیستی، مؤثرترین سازمان خراسان رضوی در حوزه مسائل اجتماعی است

عدالت‌محوری و ارتقای منزلت اجتماعی، دو سیاست و برنامه‌ی راهبردی بهزیستی خراسان رضوی است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: بهزیستی خراسان رضوی از نظر ارتقای منزلت اجتماعی، در دو سال اخیر، رشد بسیار قابل توجهی داشته است.

مسعود فیروزی با یادآوری مناسبت سوم و چهارم خردادماه و یادکرد شهدای دفاع مقدس اضافه کرد:‌ با اطمینان کامل می‌گویم که امروز یکی از مهم‌ترین، تأثیرگذارترین و فعال‌ترین نهادهای اجتماعی استان، بهزیستی است.
وی افزود: در هر موضوع و هر جایی که یک مشکل و مسئله‌ی اجتماعی در استان مطرح است، تصمیم‌گیری بدون بهزیستی، ممکن نیست.
فیروزی گفت: این ارتقای منزلت، حاصل تلاش همه‌ی همکاران در ستاد و در بخش‌های مختلف در شهرستان‌های استان و بخصوص مشهد بوده و مدیر دستگاه، فقط نقش سیاست‌گذار و هماهنگ‌کننده را به عهده داشته است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی که در مراسم معارفه‌ی معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی این نهاد سخن می‌گفت از بهزیستی به عنوان سازمانی یاد کرد که عدالت‌محوری در سطح کارکنان و جامعه‌ی هدف را یک راهبرد می‌داند.
وی یادآور شد: در شرایطی که بهزیستی استان ۷۰۰ هزار شهروند استان را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تحت پوشش خدماتی دارد در میان نهادهای اجتماعی و مسؤولیت‌های مرتبط استان، جایگاه ویژه‌ای دارد و از نظر عدالت‌گستری در میان مددجویان نیز حدود ۱۵۰۰ نفر مستقیما در بخش اداری و حدود ۶۰۰ نفر در مراکز مثبت زندگی، به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا خواسته‌های این جمعیت کثیر را در حدود امکانات و مقدورات قانونی برآورده کنند.

وی ظلم به پرسنل بهزیستی و مراکز تحت پوشش یا به مددجویان و خانواده‌هایشان را خط قرمز مدیریت بهزیستی عنوان کرد و گفت: هر چند ممکن است کسانی در درون یا بیرون سازمان، نگاه مطلوب و رضایت‌مندانه‌ی کاملی به خدمات نداشته باشند اما همه ما باید در تمام سطوح، همه‌ی تلاش‌مان را بکار ببریم تا در این شرایط اقتصادی دشوار، رفع نیازهای معیشتی، مسکن، آموزش، اشتغال، بیمه، مستمری و مداخلات فوری در بحران‌های فردی و خانوادگی را در اولویت کارهایمان قرار دهیم.

بهزیستی، مؤثرترین سازمان خراسان رضوی در حوزه مسائل اجتماعی است

فیروزی در معرفی مهدی نخعی به عنوان معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی گفت: آقای نخعی از مدیرانی است که در رده‌های مختلف سازمان خدمت صادقانه داشته و در چهار شهرستان، سابقه‌ی مدیریت اجرایی دارد.
وی افزود: ایشان، از افراد تکلیف‌محور است که در هر جا و مسؤولیتی قرار بگیرد کار و تلاش در اولویت فعالیت اوست و فارغ از اینکه سلسله مراتب اداری و مسائل بوروکراسی چه منطقی را ایجاب کند، خدمت و کارگشایی و حل مشکلات کارکنان و جمعیت هدف بهزیستی را مهم‌ترین رکن کاری خود می‌داند.

شایان ذکر است در این مراسم، مهدی نخعی به عنوان معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی معرفی گردید.
اضافه می‌شود محسن توحیدی مقدم، معاون سابق پشتیبانی این نهاد، اکنون مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی است.
مهدی نخعی پیش از این در شهرستان‌های مشهد، طرقبه‌شاندیز، نیشابور و بردسکن، در مسند مدیریت بهزیستی فعالیت داشته است.

کد خبر 57548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد